پیمان سلیمانی در گفتگو با تابناک:
برای اولین بار در کشور "گزیده رباعی معاصر ایران" به همت دو شاعر کرمانشاهی پیمان سلیمانی و سیامک کیهانی به چاپ می‌‍ رسد.
کد خبر: ۵۰۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 16 October 2017
پیمان سلیمانی شاعر کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری تابناک با بیان اینکه رباعی یکی از قالب‌های شعری زیبای ادبیات فارسی است، گفت: متاسفانه در ادبیات معاصر آنطور که باید بصورت جدی به این قالب شعری پرداخته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: "خیام" معروف ترین شاعر رباعی سرای تاریخ شعر و ادبیات ایران است که  بعد از خیام تقریبا هیچ شاعری حتی نزدیک به خیام هم در سرودن رباعی تبحر پیدا نکرده و عملا این قالب شعری در ادبیات معاصر تنها بصورت تفننی توسط برخی شعرا به کار گرفته شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در راستای معرفی هرچه بیشتر این قالب شعری و حفظ آن در ادبیات فارسی، گردآوری گزیده رباعی‌های سروده شده توسط شاعران معاصر کشور را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: انتشارات "شانی" قرار است پس از گردآوری گزیده رباعیات شاعران کشور آن را به چاپ برساند.

سلیمانی با بیان اینکه به همراه «سیامک کیهانی» دیگر شاعر کرمانشاهی کار جمع آوری رباعیات را برعهده دارد، گفت: از 31 شهریور امسال فراخوان ارسال آثار به تمام نهادهای فرهنگی سراسر کشور داده شده است.

به گفته این شاعر : در این فراخوان از تمام رباعی سراها و شاعران کشور خواسته‌ایم تا هر رباعی که دارند در حد هر شاعر 10 تا 15 رباعی را به دو آدرس تلگرامی @PEYMANSOLYMANI و @SIYMAK274 برای ما ارسال کنند.

این شاعر کرمانشاهی خاطرنشان کرد: طی مدت کوتاهی از شروع فراخوان 300 اثر رباعی ارسال شده است.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا 30 آبان ادامه دارد و بعد از آن چاپ کتاب آغاز شده و حدود اسفندماه کتاب "گزیده رباعی معاصر ایران" با حضور شاعران و رباعی سرایان برجسته کشور رونمایی می‌شود.

گفتگو از مسعود دریابار
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار