سید مصطفی نچواک در گفتگو با تابناک:
مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیشتر افراد به واسطه ی اضافه وزن به بیمارى هاى مختلفی از جمله قلبی عروقی, چربی خون بالا, کبدچرب وحتی برخی ازسرطانها می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 16 October 2017
دکتر سید مصطفی نچواک در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری تابناک افزود: هر انسانی باید برای غذاخوردن از الگوی مناسب و منظمی پیروی کند.

وی خاطر نشان کرد:بنا به آمار بدست آمده ازهر دونفر یک نفر به چاقی یا اضافه وزن مبتلاست.

وی همچنین چاقی و اضافه وزن را از بزرگترین و رایج ترین مشکلات جامعه دانست و توصیه کرد: بهتر است افراد براساس نیاز خود، مواد غذایی را مصرف کنند.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کردشاخص توده بدنی به عنوان یکی از ابزارهای اندازه گیری احتمال کمبود یا اضافه وزن در افراد  است که این شاخص ازطریق تقسیم وزن بر مجذور قد محاسبه می شود.

دکتر نچواک  اظهار داشت:محدوده نرمال شاخص توده بدنی ۲۰-۲۵ می‌باشد و افرادی که توده بدنی آن‌ها در این محدوده قراردارد دارای وزن نرمال هستند.

این متخصص تغذیه افزود: افرادی که عدد توده بدنی آن ها زیر ۲۰ است دارای کمبود وزن بوده و افراد با توده بدنی بالای ۲۵ دارای اضافه وزن می باشند که باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند.
به گفته این مسئول:مصرف سه وعده غذایی اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام را ضروری دانست و با تاکید بر حفظ الگوی مناسب و سالم در تغذیه می‌توان در کنار وعده های 
اصلی از سه میان وعده شامل میوه ها استفاده کرد.

وی ابراز داشت: یک وعده غذایی سالم بایدشامل پنج گروه اصلی مواد غذایی شامل گوشت و پروتئین ها، میوه ها، سبزیجات، غلات و لبنیات باشد و در حد تعادل مصرف شوند.

این متخصص تغذیه درپایان مراجعه به موقع به متخصص تغذیه را یک راه موثر در پیشگیری از کمبود یا اضافه وزن عنوان کرد و گفت: برای داشتن تغذیه سالم و بدنی سالم باید از الگوهای تغذیه ای مناسب استفاده کرده و تمامی پنچ گروه مواد غذایی رادر وعده های غذایی خود قرار دهیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار