مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از لایروبی رودخانه "تنگ کنشت" در آستانه فصل بارندگی خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 14 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کیاست امیریان  اظهار کرد: لایروبی رودخانه تنگ کنشت که یک رودخانه فصلی است، از امروز(شنبه) آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی شاهد تخلیه نخاله‌های ساختمانی در این رودخانه هستیم که باعث انحراف مسیر آب و ایجاد سیلاب خواهد شد، خاطرنشان کرد: لایروبی و پاکسازی این رودخانه به منظور جمع آوری این نخاله‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول اگرچه مسئولیت اصلی لایروبی جوی‌ها و کانال‌های آب درون شهر با شهرداری‌ها است، اما شرکت آب منطقه‌ای در برخی از نقاط خصوصا نقاط حاشیه و خارج از شهر کار لایروبی رودخانه‌ها را انجام می‌دهد تا در فصل بارندگی شاهد وقوع سیلاب نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین راستا لایروبی و ساماندهی کلی رودخانه "قره‌سو" نیز انجام شده و البته طی چند سال اخیر آبگرفتگی چندانی در محدوده این رودخانه نداشتیم.

امیریان یادآوری کرد: برای رودخانه "آبشوران" نیز طرح ساماندهی کلی در دست انجام است که به علت کمبود نقدینگی کار به کندی پیش می‌رود.

وی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که از هواشناسی دریافت کردیم در فصل پاییز شاهد بارش باران خواهیم بود و برای پیشگیری از وقوع سیلاب و آبگرفتگی‌های احتمالی جلساتی هم با دستگاه‌های مربوطه برگزار شده است.

به گفته این مسئول، برای کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از سیلاب باید هشدارها و اطلاع رسانی کافی از طریق رسانه‌ها نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه همچنین از شناسایی سازه‌های غیرمجاز ومغایر با ضوابط و مقررات فنی متعلق به اشخاص حقیقی وحقوقی احداث شده در حریم وبستر رودخانه‌ها  نیز خبر داد و تاکید کرد: برخورد جدی با این تخلفات نیز صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار