فرماندار بیله سوار مغان از تمدید وام های کشاورزی گندمکاران خسارت دیده این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 21 June 2015

 به گزارش ایرنا ، آرام حلیم در جلسه ستاد حوادث بیله سوار افزود: به زودی میزان خسارات کشاورزان توسط جهاد کشاورزی مشخص و اعلام می شود تا در آینده کسی ادعایی نسبت به مزارع برداشت شده که سوخته است نداشته باشد.

وی گفت: وام های کشاورزان در بانک کشاورزی تمدید شده و فهرستی از وام کشاورزان خسارت دیده در بانک های دیگر نیز جمع آوری می شود.

او اضافه کرد: مشکلات آنتن دهی تلفن های همراه در روستاها و پوشش نقاط کور مخابراتی در دستور کار مخابرات قرار گرفته تا در صورت احتمال آتش سوزی مزارع آنتن دهی تلفن همراه در مناطق دور افتاده میسر شود.

وی گفت: بعضا آتش سوزی هایی در خطوط مرزی شهرستان توسط کشاورزان جمهوری آذربایجان اتفاق می افتد و احتمال انتقال آتش به مزارع کشاورزان بیله سوار وجود دارد.

وی افزو: برای مقابله با اینگونه تهدیدات هوشیاری مرزبانی و انتظامی و گشت در منطقه و اختصاص چند دستگاه ماشین آلات اطفای حریق توسط مدیریت بحران شهرستان ضروری است.

فرماندار بیله سوار گفت: 10 دستگاه ماشین کمک دار برای گشت زنی در جاده ها و مزارع در اختیار نیروی انتظامی و مرزبانی گذاشته شده ، هشت دستگاه آتش نشانی در پنج نقطه از شهرستان بیله سوار و بخش جعفرآباد مستقر شده ، 10 دستگاه گریدر و پنج دستگاه لودر و چند خودروی امدادی و 20 دستگاه تراکتور در اختیار کمیته بحران شهرستان قرار گرفته و آمادگی مقابله با هرگونه آتش سوزی در هر نقطه از مزارع کشاورزان وجود دارد.

جمعه گذشته آتش سوزی در سطح سه هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار رخ داد که ارگان های ذیربط شامل شهرداری های منطقه ، راه و شهرسازی ، سپاه ، نیروی انتظامی و آب منطقه ای با همکاری مردم بومی آتش سوزی را مهار کردند.

حدود 10 روز پیش هم 350 هکتار از اراضی گندم دیم حوالی روستاهای قره دره ، خلیفه لو و زرگر از توابع بخش جعفرآباد مغان در اثر آتش سوزی از بین رفت.

مجموع خسارت های این آتش سوزی ها بیش از 80 میلیارد ریال برآورد شده است.

بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار