مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت:86 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند که از این تعداد حدود 40 هزار نفر از این خانوار ها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند..
کد خبر: ۵۰۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 08 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،حسین خدرویسی امروز 16 مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه برگزار شد افزود:زنان تحت پوشش این نهاد از هر نوع در آمد مالی محروم هستند وبا توجه به ضوابط و قوانین از خدمات و حمایت کمیته امداد استفاده می کنند.

 وی خاطر نشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال در حوزه اشتغال  که به عنوان یک ضرورت و اولویت کاری در این نهاد است،حدود 33 میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی جهت اشتغال به خانواده های تحت پوشش هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تصریح کرد: 33 میلیارد تومان در حوزه تامین نیازهای ضروری و معیشتی ومبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز جهت تامین مسکن هزینه شده است.

خدر ویسی اظهار داشت: 12500 هزار نفر از دانشجویان و دانش آموزان استان تحت پوشش کمیته  امداد هستند که از این تعداد10 هزار و 400 نفر را دانش آموزان و 2 هزار 100 نفر را دانشجو  تشکیل می دهند.

به گفته این مسئول :تحت طرحی بنام شوق زیارت در 6 ماهه امسال 1500 نفر اماکن مقدس زیارتی مشهد، قم و عتبات عالیات اعزام و به مناسبت هفته سالمند نیز تعدادی از این عزیزان به مشهد الرضا اعزام شدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ابراز داشت : استان در جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی، در جایگاه برتر کشور قرار دارد و درطی مرحله اول  جشن  عاطفه ها 1 میلیارد و 979 میلیون تومان جمع آوری شد و مرحله دوم جشن ۱۹ مهرماه در ۱۰۰۰ پایگاه  در سراسر مدارس ، مساجد ، آموزشگاههای استان  برگزار خواهد شد. 

وی گفت :در سال 95 به 5 هزار و 457 نفر وام اشتغالزایی پرداخت و امیدواریم تا پایان  سال96 این رقم به 105 میلیون تومان برسد.
 
خدرویسی ابراز داشت:با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین 3 پایگاه صلواتی در ماهیدشت، حمیل و قصرشیرین از طرف کمیته امداد جهت کمک به زایرین دایر خواهد شد.

به گفته این مسئول: طی 6 ماهه نخست امسال حدود 8 میلیارد و 800 میلیون تومان در سطح استان جمع آوری شده که در روستاها با نظارت هیات امنا و شورای روستا صرف تعمیرات مسجد، صرف خانوادهای فقیر همان روستا خواهد شد.

خدرویسی تاکید کرد:مبلغ جمع آوری شده از زکات در کمیته امدادصرف نخواهد شد و تنها تبلیغات ،جمع آوری آن به عهد این نهاد می باشد و برای جمع آوری زکات در استان در 6 ماهه نخست امسال 580 میلیون تومان هزینه کرده است.

لازم بذکر است در حوزه پرداخت زکات استان پنجم کشور  هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار