مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای کشت پاییزه در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 02 October 2017
یه گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،شهریار قاسمی ، اظهار کرد: هیچ کمبودی در استان در زمینه تهیه بذر، سم و کود مورد نیاز کشاورزان استان بریا انجام کشت پاییزه نداریم.

قاسمی با بیان اینکه برآوردهای هواشناسی نیز مژده سال زراعی پربارانی می دهد، ابراز امیدواری کرد: سال زراعی خوبی در پیش باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه درادامه با بیان اینکه کشت جار به جار صرفه اقتصادی ندارد، از کشاورزان خواست تا حتما با رعایت تناوب نسبت به کشت محصول اقدام کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای زیر کشت گندم رفتن حدود 410 هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جدید حدود 315 هزار هکتار گندم دیم و حدود 95 هزار هکتار گندم آبی در اراضی زراعی استان کشت شود. 

قاسمی با اشاره به وجود بذر کافی برای کشت گندم در استان، گفت: 35 هزار تن بذر گواهی شده گندم برای کشت گندم وارد استان شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: همچین کود مورد نیاز کشاورزان نیز به اندازه کافی وارد استان شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه بهترین زمان برای کشت گندم را قبل از وقوع اولین بارندگی پاییزه عنوان کرد و از کشاورزان خواست برای کشت گندم آمادگی داشته باشند تا در زمان مناسب نسبت به کشت گندم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشت های عمیق گندم باعث ضعیف شدن پیازچه می‌شود، از کشاورزان خواست تا از پرداختن به کشت های عمیق گندم صرف نظر کنند.

 وی به گندمکاران توصیه کرد: میزان بذر مصرفی برای کشت را در نظر داشته باشند و در کشت‌های دیم گندم بیش از 170 کیلوگرم در هکتار و در کشت های آبی نیز بیش از 200 کیلوگرم در هکتار بذر مصرف نکنند.

قاسمی  در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای کشت 165 هزار هکتار جو در اراضی استان، پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جدید 150 هزار هکتار جو دیم و 15 هزار هکتار جو آبی در استان کشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن توسعه کشت پاییزه نخود در استان کرمانشاه عنوان کرد: امسال برای زیر کشت نخود پاییزه بردن حدود 20 هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

به گفته قاسمی سال گذشته هفت هزار هکتار نخود پاییزه در استان کشت شده بود.

 وی با بیان اینکه برای کشت پاییزه نخود ارقام پابلند و دانه درشت در نظر گرفته شده، اظهار کرد: متوسط عملکرد این ارقام بین یک تا یک و نیم تن در هکتار است.

 قاسمی در ادامه با اشاره به روی آوردن به کشت چغندر پاییزه در استان کرمانشاه از چند سال گذشته به منظور استفاده از آب‌های سبز پاییز و زمستان در شهرستان‌های گرمسیر استان مثل سرپلذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین، اظهار کرد: امسال برآورد می شود حدود پنج هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر پاییزه برود.

 به گفته قاسمی سال گذشته حدود 60 هکتار چغندر پاییزه در استان کرمانشاه کشت شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزانی که تمایل به کشت چغندر پاییزه داشته باشند باید تا 20 مهر ماه این کشت را انجام دهند.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار