معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به رشد 24 درصدی بارش‌های نیمه اول امسال کرمانشاه نسبت به میانگین بلندمدت، گفت: بر اساس پیش بینی ها، بارش‌های پاییزی امسال چندان امیدوارکننده نیست.
کد خبر: ۵۰۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 02 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند ، با اشاره به وضعیت بارندگی‌های استان کرمانشاه در شش ماهه اول امسال، اظهار کرد: در این مدت به طور میانگین 145.6 میلی‌متر در استان بارندگی داشتیم.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به شش ماهه اول سال گذشته (207 میلی‌متر بارندگی) کاهش 30 درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت (117 میلی‌متر بارندگی) رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد.

وی میزان بارش شهر کرمانشاه طی شش ماهه نخست امسال را نیز 155 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به بلندمدت (124 میلی‌متر بارش) رشد 24 درصدی و نسبت به سال گذشته (216 میلی‌متر بارش) کاهش 28 درصدی داشته است.

به گفته این مسئول، بیشترین میزان بارش نیز در این مدت از کرند غرب به میزان 206 میلی‌متر بوده که بارندگی‌های کرند نیز نسبت به بلندمدت 85 درصد رشد داشته، اما نسبت به سال گذشته 18 درصد کمتر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص پیش‌بینی بارش‌های پاییزی امسال کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های بلندمدت نشان می‌دهد که بارندگی‌های امسال چندان امیدوارکننده نیست و ممکن است حتی 30 تا 40 درصد نسبت به بلندمدت کاهش بارندگی داشته باشیم.

زورآوند افزود: همچنین یپش‌بینی شده بارش‌های موثر پاییزی از نیمه آبان به بعد آغاز شود و مقداری به تاخیر بیافتد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های بلندمدت معمولا حدود 60 تا 70 درصد دقت دارند، یادآوری کرد: ممکن است تغییراتی در این پیش‌بینی‌ها رخ دهد و امیدواریم بارش‌های بهتری در پاییز امسال داشته باشیم. 

 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار