مدیرکل زنان و خانواده استانداری سمنان:
مدیرکل زنان و خانواده استانداری سمنان با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و تصمیم گیری برپایه توانمندسازی جوامع بومی و محلی، گفت: اتحادیه تعاونی‌های زنان روستایی در سمنان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 27 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، زینب کرک آبادی چهارشنبه در سومین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده به میزبانی سالن کوثر استانداری سمنان بابیان اینکه توجه به اشتغال و توانمند سازی بانوان روستایی از جمله رویکردهای دولت محسوب می شود، ابراز داشت: با تصویب بازارچه‌های خود اشتغالی و ایجاد اتحادیه تعاونی های روستای، انگیزه برای بانوان روستایی افزون تر می شود و در نتیجه از بروز آسیب های اجتماعی و مهاجرت به شهرها نیز کاسته خواهد شد.

زینب کرک آبادی - کراپ‌شده

وی افزود: زنان توانمند روستایی نیازمند حمایت دولت هستند لذا باید مدیران دستگاه های اجرایی سمنان نیز برای تحقق این مهم گامی به جلو بردارند و هر چه در این زمینه هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری برای آینده انجام دادیم.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه ۲۴ میلیارد ریال تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی امید منعقد شده است، ابراز داشت: این تفاهم نامه در راستای توزیع عادلانه فرصت ها، منابع و امکانات میان زنان مستعد و توانمند با اولویت فعالیت های شبکه ای به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، روستایی و عشایری است.

کرک آبادی در ادامه تصریح کرد:شناسایی بانوان فعال اقتصادی در روستاها، و اختصاص حدود ۹ مصوبه از کارگروه اول خانواده و بانوان در سال جاری و انجام حدود چهار مصوبه در حوزه اشتغال زنان روستایی به ویژه مشاغل خانگی از جمله اقداماتی است که در حوزه اشتغال زایی بانوان روستایی در سمنان انجام شده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه تشکل‌های استان سمنان با موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و تحویل ۳۰ دستگاه جوجه‌کشی به افراد شرکت کننده در کارگاه با مشارکت کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال زنان روستایی است که امیدواریم با انجام این اقدامات گام موثری در راستای توانمند سازی جوامع بومی و تحقق شعار سال برداریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار