ورزشکار جانباز و معلول شیرازی که چشم‌هایش نابینا و دو دستش از مچ قطع‌شده، با تمام تلاش در عرصه علمی و ورزشی فعالیت می‌کند و با وجود آنکه غواص‌ها به‌سلامتی کامل، بینایی و دست نیاز دارند، او به کمک ابزار انعکاس صدا و جهت‌یاب غواصی می‌کند.
کد خبر: ۵۰۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 27 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:این جانباز که 40 سال از عمر خود را سپری کرده است، عرصه ورزش را یک سنگر برای خود می‌داند؛ سنگری که دیگر هم‌رزمانش نیز جانبازان قطع عضو و قطع نخاع هستند.

علیرضا عباسی جانباز 70 درصد شیرازی اظهار داشت: شروع فعالیت‌های ورزشی‌ام به بعد از دوران جانبازی برمی‌گردد. دریکی از روزهایی که برای انجام کارهای درمانی به بنیاد شهید مراجعه کرده بودم با دوستی به نام اسماعیل دلشاد آشنا شدم که من را برای یادگیری شنا به استخر انقلاب شیراز دعوت کرد.

وی ادامه داد: من همان موقع گفتم که شرایط جسمانی‌ام مساعدت نیست، اما گفت تو بیا و بقیه‌اش با من!

عباسی که چشم‌هایش نابینا و دو دستش از مچ قطع‌ شده است تا یادگاری‌ باشد از دوران سربازی در جنوب کشور، افزود: با آقای دلشاد که خودش هم از ناحیه پا جانباز است و دیگر جانبازان شیرازی یک گروه حدود 25 نفره که قطع عضو و قطع نخاع هستند تشکیل داده‌ایم که هم برای حفظ سلامتی و هم نشان دادن توانمندی‌های خود، فعالیت‌های ورزشی می‌کنیم و در مسابقات استانی و کشوری نیز حضور داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: این جمع دوستانه باب آشنایی خانواده‌ها را نیز فراهم کرده است؛ وقتی در کنار هم هستیم از خاطرات گذشته بازگو می‌کنیم؛ آن موقع در یک سنگر بودیم و حالا هم در سنگر ورزش در کنار هم هستیم.

عباسی در پاسخ به اینکه چه رشته ورزشی را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید و آیا مدال هم‌کسب کرده‌اید، گفت: در شنای 50، 100 و 200 متر آزاد، قورباغه و کرال پشت دارای مدال‌های طلا، نقره و برنز استانی و کشوری هستم.

این جانباز شیرازی اخیراً هم مدال طلای خود را به حرم حضرت شاهچراغ (ع) اهدا کرده است.

عباسی که علاوه بر شنا، دوچرخه‌سواری نیز می‌کند در ادامه سخنانش بیان کرد: به‌عنوان اولین روشن‌دل غواص در جهان معرفی‌شده‌ام که برای اولین بار هم در زیر آب نماز خواندم و خبر و فیلم آن منعکس شد.

وی تأکید کرد: یک غواص به‌سلامتی کامل، بینایی و دست نیاز دارد، اما من بدون این‌ها و به کمک ابزار انعکاس صدا و جهت‌یاب توانستم غواصی کنم.

این جانباز شیرازی تصریح کرد: به نظر من معلولیت محدودیت نیست؛ ما که جانباز و قطع عضو هستیم می‌توانیم در عرصه ورزشی فعال باشیم و برای کشور خود افتخارآفرینی کنیم.

عباسی یادآور شد: هرساله به یاد شهدای حادثه هواپیمای مسافربری ایران که ناو آمریکایی با شلیک موشک هم‌وطنانمان را داغدار کرد، در آب‌های خلیج‌فارس به طول 3 کیلومتر شنا می‌کنم.

این جانباز شیرازی سال 94 به همراه 90 نفر از جانبازان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به قله 3 هزار و 750 متری رنج شهرستان سپیدان نیز صعود کرده است.

عباسی در پایان سخنان خود بیان کرد: من علاوه بر ورزش، در مقطع کارشناسی  رشته روان‌شناسی نیز تحصیل می‌کنم؛ حضور من در دانشگاه به‌نوعی موجب ترغیب و تشویق دیگر دانشجویان به تحصیل هم می‌شود و به من می‌گویند تو با این شرایط درس می‌خوانی، اما چرا ما با وجود سلامت جسم کوتاهی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار