مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۲۰۰۰ هئیت مذهبی روستایی و شهری فعالیت دارند. 
کد خبر: ۴۹۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 23 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،علی انوری اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای 2000 هیئت مذهبی شهری و روستایی است که از این تعداد 1000 هیئت آن در شهرستان کرمانشاه فعالیت دارند.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اشاره به اینکه از این تعداد 700 هیئت  شهری و 300 هیئت روستایی است گفت: باید برای ترویج و نشر ارزش‌های دینی در مناطق شهری و روستایی فرهنگ‌سازی شود.

انوری افزود: همه ساله مبلغان برای ترویج احکام اسلامی و معرفی ارزش‌های قیام عاشورا به مساجد و حسینیه‌ها در شهر و روستا اعزام می‌شوند تا وقایع عاشورا را برای همه توضیح دهند.

وی با بیان اینکه در این هفته همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از تحلیف فرهنگ عاشورا با حضور هیئت‌های​ ‌‌‌‌‌‌‌ مذهبی برگزار شد اظهار کرد: تاکنون دو نشست دیگر در این رابطه برگزار شده است و این همایش‌ها با هدف دوری از خرافات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  و چگونگی عزاداری در ماه محرم و باید و نبایدهای عزاداری برگزار می‌شود.

 مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این همایش در امروز اول محرم در 10 هیئت مذهبی برگزار می‌شود.

 وی افزود: در همایش شیرخوارگان سال گذشته حدود 10 هزار نفر در شهرستان کرمانشاه شرکت کردند.

انوری بیان کرد: محرم فرصتی فرهنگی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی به مردم است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی، مداحان و شاعران آئینی از گروه‌هایی هستند که بیشترین استفاده را از ظرفیت جوانان کرده و با طیف وسیعی از جوانان همراه‌ هستند.

 مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه هدف از برگزاری گردهمایی هیئت‌های مذهبی را شکل‌گیری مراسم عزاداری محرم به بهترین نحو دانست و اظهار کرد: باید توجه کنیم که به بهترین نحو افکار اعتقادی خود را به جهان منعکس کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید در انتقال ارزش‌های دینی به بهترین نحو عمل کنند عنوان کرد: نظم و انضباط در عزاداری‌ها حاصل از نظم و ترتیب هیئت‌ها است.

انوری با اشاره به اهداف عزاداری‌‌های محرم اظهار کرد: عزاداری ماه محرم به این شیوه در واقع پیامی را منعکس می‌کند که الگوی این ائمه اطهار(ع) هستند.

وی افزود: استفاده از فرصت ماه محرم بهترین زمان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، تضمین سلامت جوانان و ترویج اخلاق مذهبی است.

انوری از برپایی موکب، نمایشگاه فرهنگی به خصوص در مرز خسروی و قصرشیرین خبر داد و گفت: 83 مسجد برای استقرار زائرین از مسیر کنگاور تا خسروی برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است .


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار