رئیس ستاد جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان:
رئیس ستاد جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان گفت: در انتخاب رشته‌های جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان هیچ سلیقه‌ای در کار نبوده و خاستگاه مردمی علاوه بر آمایش سرزمین مدنظر قرار گرفت.
کد خبر: ۴۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 18 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، اسماعیل عبداللهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان برگزار شد، اظهار کرد: نقاط ضعف و قوت جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس توانمندی سازمان سعی کردیم رشته‌ها را تعیین کنیم و در انتخاب رشته‌ها هیچ سلیقه‌ای در کار نبوده و خاستگاه مردمی علاوه بر آمایش سرزمین مدنظر قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا تنها یک رشته ورزشی برای بانوان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سعی کردیم رشته‌هایی را برای مسابقات در بخش بانوان در نظر بگیریم که با توجه به برگزاری مسابقات در ساعات پایانی شب، ایمنی بانوان ورزشکار نیز فراهم شود ضمن اینکه بانوان به فرایض دینی و امور خانواده نیز بپردازند، اما این قول را می‌دهیم که برنامه‌ای پربارتر برای بانوان اصفهانی در آینده خواهیم داشت.

رئیس ستاد جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان ادامه داد: مرجع اصلی برای این مسابقات هیئت‌های ورزشی مربوطه است و با توجه به هماهنگی‌هایی که صورت گرفته داوران رسمی به صورت کاملا قانونی این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند.

وی با اشاره به عدم برگزاری مسابقات والیبال در این مسابقات، گفت: در بررسی‌های ما مشخص شد که اگر اقدام به برگزاری این مسابقات کنیم با فعالیت‌هایی که هیئت والیبال هر ساله در ماه مبارک رمضان انجام می‌دهد، تداخل صورت می‌گیرد.

عبداللهی در مورد اینکه مسابقاتی همچون دوچرخه‌سواری و سنگ‌نوردی و همچنین ورزش پهلوانی در این مسابقات برگزار نمی‌شود، بیان کرد: در مورد سنگ‌نوردی سخت‌افزار لازم را نداریم اما امیدوارم با فراهم شدن شرایط سال آینده این مسابقات را نیز برگزار کنیم، همچنین در رشته دوچرخه‌سواری تریال، نیازمند تامین امنیت جانی و سلامت شهروندان شرکت‌کننده هستیم چرا که مسابقات در شب برگزار می‌شود و به نور بسیار بالایی نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان پهلوانان ما مراسم زورخانه‌گردی دارند این مسابقات را برگزار نکردیم تا به اصل برنامه باستانی‌کاران لطمه‌ای وارد نشود، در مورد کشتی نیز باید گفت به دلیل اینکه لیگ کشتی را داریم تلاش کردیم تا در شرایطی بهتر و با زمان‌بندی مناسبت‌تر این مسابقات برگزار شود.

رئیس ستاد جشنواره فرهنگی ورزشی مولای عرشیان با اشاره به موضوع فرهنگی این جشنواره اضافه کرد: ما ترویج فرهنگ به وسیله ورزش را مد نظر قرار دادیم و کارهایی مانند انجام بازی‌های فیرپلی و نصب بنرهای با شعارهایی فرهنگی همچنین طرح سئوالاتی برای خانواده‌ها از جمله اقدامات فرهنگی است که انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/63020/صا30/د1000

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار