رئیس پلیس راهور استان گفت: برابر مواد اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی نداشتن مجوز و برچسب سرویس مدارس مستوجب40 هزار تومان جریمه است.
کد خبر: ۴۹۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 18 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "فضل الله شیری" ، در پاسخ به پرسشی در مورد تمهیدات پلیس راهور برای برخورد با سرویس‌ مدارس بدون برچسب و دارای سرنشین بیش از حد مجاز، اظهار کرد: برابر جدول اخذ جرایم راهور نداشتن مجوز و یا برچسب سرویس مدارس مستوجب 40 هزار تومان جریمه است.

وی تصریح کرد: تعداد دانش آموزانی که در سرویس مدرسه سوار می‌شوند باید برابر ظرفیت تعریف شده خودرو باشد که در غیر اینصورت به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

این مقام انتظامی در خصوص تعیین ظرفیت خودروها نیز گفت: خودروهای سواری چهار نفر، ون 9  نفر و انواع مینی‌بوس متناسب با آنچه که در کارت خودرو مشخص شده است باید سرنشینانی از16 تا 21 نفر داشته باشند.

سرهنگ شیری افزود: شهر کرمانشاه بدلیل حجم بالای خودروها، مطمئنا تعدادی از سرویس‌های متخلف را از دید پلیس راهور پنهان می‌کند اما ما از اولیای دانش آموزان تقاضا می‌کنیم که اگر مواردی دال بر نقض مقررات در حوزه سرویس مدرسه فرزند خود شاهد هستند به پلیس اعلام کنند تا با راننده سرویس برابر قانون اقدام شود.

وی تصریح کرد: اگر برای یک سرویس مدرسه تصادفی پیش بیاید و آن سرویس جزو سرویس‌های غیرمجاز باشد یا مفاد تفاهم‌نامه یا دستورالعمل صادره را رعایت نکرده باشد، برابر با تبصره 3 ماده 14 اخذ جرایم سهم تقصیر مشخص می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تأکید کرد:‌ خانواده های محترم در انتخاب سرویس مدارس چه از نظر سلامت فنی خودرو و شرایط راننده سرویس و رعایت ظرفیت خودرو و سایر ضوابط، نهایت دقت را داشته باشند، از مدیران محترم مدارس نیز انتظار می رود که در این زمینه ضمن  کمک به خانواده ها نظارت لازم را داشته باشند تا ان شاء الله روز به روز شاهد ارتقای خدمات سرویس های مدارس در سطح استان باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار