رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر گفت: ویلاهای خصوصی بیشترین غریق در سواحل نوشهر را دارد.
کد خبر: ۴۹۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 16 September 2017
به گزارش تابناک : با آغاز فصل گرما و شنا دغدغه مسئولان نیز برای مهیا کردن فضایی مناسب جهت گردشگران بخصوص در ساحل دریا افزایشیافت و در این راستا برنامه ریزی هایی از سوی وزارت کشور و استانداری انجام و بهشهرستانها ابلاغ شد.امسال مسئولیت ناجیان غریق به جمعیت هلال احمر نهاده شد و در شهرستان نوشهر نیز این طرح پیاده شد. 
با توجه به تغییر مسئولیت مشاهده شد که تعداد غریق در نقاطپرخطر و حادثه خیز و طرح های سالمسازی کاهش چشمگیری یافت. 
امسال در فصل شنا تعداد زیادی از غرق شدن نجات یافتند امامتاسفانه تعداد 9 نفر به علت رعایت نكردننكات ایمنی در سواحل و در حاشیه ویلاهایخصوصی غرق شدند که برای همگی آنها در نقاطی اتفاق افتاد که امکان حضور ناجیان غریق وجود نداشته است. 
رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر در گفت و گو با ایسنا دربارهآخرین وضعیت سواحل نوشهر اظهار کرد: همه افرادی که در دریا غرق شدند خارج از طرح ونقاط ممنوعه بودند و می توان به صراحت گفت در سواحل ویلاهای خصوصی خودشان بودهاست. 
امیرحسین عسگرزادهبا بیان اینكه نوشهر با داشتن 60 کیلومتر بیشترین ساحل را در استان دارد تصریحكرد: امسال به ریاست فرماندار نوشهر و در قالب کمیته پیشگیری اقدامات مناسبی درجهت كاهش غریق ها انجام شد و این کمیتهتسلط کاملی بر سواحل و محل های شنا داشت. 
وی به 40 نقطه حادثه خیز شنا در شهرستان اشاره كرد و افزود:همه این 40 نقطه علاوه بر سی سنگان و سیترا و هرجای عمومی که به ساحل راه دسترسیداشت می باشد كه نیروهای نجات غریق و هلالاحمر مستقر شدند. 
رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر با بیان اینكه همه غرق شدگان درسواحل ویلاهای شخصی بودند تاكید كرد: در این نقط بنا بر كمبود امكاناتی چون قایق وجت اسكی امكان اعمال كنترل وجود نداشته است. 
عسگرزاده گفت: اگر تجهیزاتی همچون قایق و جت اسکی برای ناجیانغریق در دریا وجود داشت این چند نفر نیز غرق نمی شدند. 
وی تاكید كرد: با توجه به محدودیت اعتبارات در سطح استان در این زمینه، كمیامکانات نیز در حوزه فعالیت ناجیان غریق و هلال احمر وجود داشت كه امكان دسترسیآسان به سواحل خصوصی و ویلاها را فراهم نمی كرد. 
این مسئول با بیان اینكه از طریق استانداری و وزارت کشوردرخواست تخصیص تجهیزات مناسب داده شد افزود: محدودیت اعتبارات وجود دارد و این امرجلوی اختصاص امكانات را گرفته است وامیدواریم تا سال آینده كمبود امكانات جبرانشود. 
عسگرزاده با با اشاره به بكارگیری 80 نفر ناجیان غریق درسال جاری در نوشهر گفت: همه این افراد در دو تا سه شیفت در 40 نقطه و ساحل سیترا وسی سنگان مستقر بودند و حقوق آنها در همه ماه ها پرداخت شد و تنها شهریور ماهمانده که هنوز به اتمام نرسیده است. 
وی با تاكید بر اینكه امسال نظارت بر ساحل افزایش چشمگیریداشته و چند برابر شد اظهار كرد: امسال در كنار زحمات فراوان ناجیان غریق هشت تیمموتوری نیز مستقر بودند و در سواحل شهرستان نظارت داشتند تا در مواقع لزوم امدادرسانی كنند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار