قیمت اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان؛
رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان یزدگفت: قیمت اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در مقایسه با زمان مشابه پارسال از یک هماهنگی و هم خوانی برخوردار است.
کد خبر: ۴۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 18 June 2015
به گزارش تابناک یزدسید حسین بخشایش درباره نوسانات قیمت ها در برخی از اجناس در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز برای هر کیلو تخم مرغ 500 تومان افزایش قیمت داشتیم که این روند افزایشی تا ابتدای خردادماه ادامه داشت امّا این روند از الان رو به کاهش است.
وی افزود: قیمت تخم مرغ نسبت به اول خرداد یک روند کاهشی را طی می کند که هر کیلو تخم مرغ معمولی به قیمت 4330 تومان و تخم مرغ مارک سیمرغ هرکیلو 5408 تومان نرخ گذاری شده است همچنین قیمت مرغ کشتار نسبت به چند روز گذشته روند رو به کاهش را پشت سر می گذارد. ابتدای سال هر کیلو مرغ کشتار 7900 تومان ولی الان هر کیلو 6400 تومان به فروش می رسد.
 وی ادامه داد: گوشت قرمز تا ابتدای خرداد هر کیلو 28000 تومان طبق نظر اتحادیه قصابان قیمت گذاری شد که الان کاهش قیمت پیدا کرده است.گوشت گوسفند بدون دنبه هر کیلو 27000 تومان است که حتی نسبت به بعضی استان های پرورش دهنده دام، قیمت نسبتاً مطلوبی است.
رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان بیان کرد: سهمیه اعلامی از طرف بازرگانی دولتی برای قیمت برنج اروگوئه و شکر برای طرح ضیافت بدین صورت است که هر کیلو برنج 2550 تومان و هرکیلو شکر2250 تا 2300 تومان نرخ گذاری شده است.
 وی در ادامه گفت: مرغ منجمد طرح ضیافت هر کیلویی 5500 تومان و گوشت منجمد گوساله وارداتی هر کیلویی نهایتاً 23000 تومان تعیین شده است.
بخشایش تأکید کرد: اقلام طرح تنظیم بازار در طرح ضیافت نسبت به قیمت بازار قیمت پایین تری دارد.قیمت لبنیات تغییری نداشته است. برای طرح ضیافت از شرکت ها خواستیم که اقلام مورد نیاز را به قیمت مناسب تری در اختیار مردم بگذارند.
وی ادامه داد: برای عرضه ی اقلام اساسی ومورد نیاز مردم برای طرح ضیافت دو مرکز و نمایشگاه در دو نقطه شهر؛ در بلوار دانشجو، سازمان تعاون روستایی و در اکرمیه در نظر گرفته شده است. علاوه بر مکان های مذکور، فروشگاه های زنجیره ای مثل اتکا، رفاه، فروشگاه کارمندان دولت و اکثر فروشگاه های بزرگ عضو طرح ضیافت هستند.
وی به دو عامل تأثیرگذار بر نوسانات بازار اشاره کرد و گفت: اوّلین عامل مربوط به عرضه و تقاضاست که اگر عرضه زیاد و تقاضا کم باشد با کاهش قیمت ها مواجهه هستیم و اگر بعکس باشد افزایش قیمت هارخ خواهد داد و در صورت ثابت ماندن عرضه و تقاضا، قیمت ها نوسان نخواهند داشت.
وی ادامه داد: دومین عامل اثرگذار بر نوسانات قیمت ها، عامل هیجانی است مثل نشر خبر اینکه امروز واردات گوشت قرمز صورت می گیرد یا  صادرات تخم مرغ ممنوع یا میوه های سمّی و مسموم وارد بازار شده است که این خبرها می تواند برروی روند کاهش یا افزایشی قیمت ها مؤثر باشد.
وی گفت:  در پایان از مردم عزیز می خواهیم به این گونه خبرها بدون منبع موثق اعتماد نکنند و از شایعه پراکنی به شدّت پرهیز نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار