دبیر اتاق تعاون کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور حدود پنج درصد است، گفت: با ادغامی که صورت گرفت، بخش تعاون در حوزه رفاه اجتماعی و کار گم شد.
کد خبر: ۴۸۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 04 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، غفار محمدی به مناسبت روز تعاون اظهار کرد: زمانی عنوان شد که باید سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور 25 درصد باشد، اما این سهم اکنون حدود پنج درصد است و بسیاری از تعاونی‌های کشور هم مانند سایر بخش‌های خصوصی زمین گیر شده اند.

دبیر اتاق تعاون کرمانشاه از نقش مهم تعاونی‌ها در حوزه تولید، تجارت و... یاد کرد و گفت: متاسفانه با ادغامی که در حوزه تعاون با کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت، بخش تعاون کاملا به حاشیه رانده شد و ضربه شدیدی به بخش تعاون  وارد شد.

به گفته این مسئول، اکنون حوزه تعاون بین کار و رفاه اجتماعی گم شده و کمتر به آن توجه می‌شود.

وی معتقد است، اگر این ادغام صورت نمی‌گرفت اکنون سهم تعاون از اقتصاد کشور بین 15 تا 20 درصد بود.

محمدی تنها راه کمک به اشتغال و تولید در کشور را رونق تعاونی‌ها دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم در کشور شغل ایجاد کنیم و رونق تولید، صادرات، گردشگری و... داشته باشیم، باید به بخش تعاون یبشتر توجه کرده و این حوزه را از حاشیه خارج کنیم. 
  
وی در ادامه از فعالیت حدود سه هزار تعاونی در استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: این تعاونی‌ها عمدتا در حوزه کشاورزی و صنایع دستی هستند.

وی ادامه داد: البته از این تعداد تعاونی حدود 1800 مورد فعال هستند و برخی هم با ظرفیت‌های 40 تا 70 درصد کار می‌کنند.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه اظهار کرد: بخش تعاونی‌ هم مانند بخش‌ خصوصی کشور دچار مشکلات و رکود شد و همین امر باعث شد امروز بسیاری از تعاونی‌های استان با ظرفیت واقعی خود فعالیت نکنند.

محمدی اشاره‌ای هم به ظرفیت قابل توجه تعاونی‌های مرزنشین استان کرمانشاه داشت و تاکید کرد: حدود 28 تعاونی مرزنشینی با 400 هزار نفر عضور در کرمانشاه داریم.

وی از مشکلات تعاونی‌های مرزنشین استان هم یاد کرد و گفت: در چند سال گذشته بحث کوله‌بری در اختیار همین تعاونی‌های مرزنشین بود و سود حدود یازده میلیارد تومانی از محل همین کوله‌بری به حساب تعاونی‌ها رفت.

دبیر اتاق تعاون کرمانشاه یادآوری کرد: متاسفانه اکنون این بخش به همیاری شهرداری‌ها واگذار شده و دیگر سود چندانی عاید تعاونی‌های مرزنشین نمی‌شود.

محمدی مشکل دیگر تعاونی‌های مرزنشین را نیز عدم تخصیص سهم صادرات سوخت دانست و تصریح کرد: تعاونی‌های استان‌های همجوار از محل همین صادرات سوخت سود قابل توجهی می‌برند، اما در کرمانشاه عنوان شده که باید برای صادرات سهمیه سوخت کارگزار تعیین شود و این در حالی است که تعاونی‌ها تقاضا دارند این کار بدون واسطه انجام شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار