مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد گفت: هم اکنون١٨٠ واحد تولید فرآورده‌های کنجدی دارای پروانه در شهرستان اردکان فعال است.
کد خبر: ۴۸۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 04 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمد حسین ماجدی اردکانی  در دیدار با فرماندار اردکان بر ساماندهی کیفی واحدهای تولیدی به ویژه روغن کنجد تاکید کرد و افزود: ارده، حلوا ارده، روغن ارده، روغن کنجد، کنجدبار، گز کنجدی، آرد کنجد، حاجی کنجد و شیره کنجد بخش عمده ای از فرآورده‌های کنجدی است.
وی اضافه کرد: محصولات کنجدی سرشار از مواد معدنی از قبیل آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم و انواع ویتامین‌هاست که هر یک از اقلام ذکر شده دارای خواص بسیار خوب و مفیدی است که بدین سبب اهمیت مصرف فراورده‌های یاد شده را بیش از پیش روشن می‌سازد .
مدیر کل استاندارد استان یزد تصریح کرد: البته از بین محصولات ذکر شده، روغن کنجد به دلیل فواید زیاد به عنوان ملکه روغن‌های مایع است که این ماده غذایی مشمول استاندارد اجباری است، واحدهای تولیدی مربوط ، ملزم به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.
ماجدی ادامه داد: براساس ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوط یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع است.
وی گفت: قطعاً واحدهای آموزش دیده‌ای که نسبت به تکمیل مدارک و تجهیزات مورد نیاز خود اقدام کنند، تا اول دی ماه سالجاری پروانه خود را از اداره کل استاندارد استان، دریافت خواهند کرد، که بعد از این تاریخ واحدهای فاقد پروانه شناسایی شده و با همکاری واحد بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی اقدامات قانونی برای تعطیلی آنها صورت خواهد پذیرفت .
ماجدی اردکانی تصریح کرد: خواهان هماهنگی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در اجرای این طرح در اسرع وقت هستیم.
هادی مقیمی فرماندار اردکان نیز با مهم توصیف کردن فعالیت واحدهای صنایع غذایی ، از رییس اتاق اصناف شهرستان خواست ،٢٠ شهریورماه جاری، دوره آموزشی برای تولید کنندگان و به منظور آشنایی آنها با قوانین استاندارد برگزار کند.
از شهرستان اردکان قطب تولید فراورده های کنجدی در کشور یاد می شود.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار