معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: سفر با قطار ارزان تر و ایمن تر است و این مسئله رونق بخش گردشگری استان را نیز در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۴۸۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 03 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،مجتبی نیک کردار ، با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر سال گذشته خود به استان قول تحقق انتظار 27 ساله مردم کرمانشاه را پیش پایان دولت یازدهم داده بود، اظهارداشت: ریل راه آهن کرمانشاه روز پنج شنبه 12 مردادماه به شبکه ریلی کشور وصل شد.

وی راه آهن را از مهمترین زیرساخت های توسعه  برشمرد و گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، پروژه راه آهن کرمانشاه شتاب گرفت. بطوریکه در 6 ماه منتهی به پایان پروژه، 110 کیلومتر ریل گذاری انجام شد که در نوع خود بی سابقه بود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: تنها در سال گذشته 320 میلیارد تومان صرف این پروژه شد.

وی از مراحل پایانی تکمیل ایستگاه راه آهن کرمانشاه خبرداد و افزود: برای افتتاح رسمی راه آهن منتظر اعلام وزارت راه و شهر سازی و در حال رایزنی جهت حضور رئیس جمهور هستیم.

نیک کردار خاطرنشان ساخت: با افتتاح رسمی از راه آهن کرمانشاه، مردم این استان می توانند پائیز امسال با قطار مسافرت کنند.

وی متذکر شد: در حال حاضر قطار باری هر روز به کرمانشاه تردد می کند اما سرعت قطار پائین است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به تاثیرات راه آهن در شکوفایی اقتصادی استان پرداخت و عنوان کرد: قیمت حمل بار با قطار 5 برابر کمتر از سایر حمل و نقل ها می باشد. از اینرو ورود مواد اولیه با قیمت ارزانتری به استان انجام خواهد گرفت، سرمایه گذاران جذب خواهند شد و در اقتصاد استان تاثیرات مثبتی بر جای می گذارد. علاوه بر این سفر با قطار ارزان تر و ایمن تر است و این مسئله رونق بخش گردشگری استان را نیز در پی خواهد داشت.

وی تکمیل خط راه آهن کرمانشاه به خسروی را از برنامه های اولویت دار استان معرفی کرد و ادامه داد: راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب هم اکنون حدود 25 کیلومتر پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش خواهیم کرد سال آینده راه آهن اسلام آباد غرب را به بهره برداری برسانیم.

نیک کردار اضافه کرد: امیدواریم ظرف چهار سال آینده راه آهن کرمانشاه به خسروی به بهره برداری برسد. اتصال راه آهن کرمانشاه به عراق - خانقین - لاذقیه - مدیترانه شرقی هدف از اجرای پروژه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار