نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: سکانداری مجموعه دستگاه‌های استان، در حال حاضر متولی مشخصی ندارد تا سایر دستگاه‌ها نیز برنامه‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.
کد خبر: ۴۸۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 02 September 2017
تابناک فارس به نقل از خانه ملت:فرج الله رجبی درخصوص افزایش اختیار نماینده عالی دولت در استان‌ها، اظهار داشت: هر چقدر بتوان از افزایش اختیار استانداران در جهت تمرکز زدایی استفاده کرد، بهتر است، زیرا با توزیع اختیارات در استان‌ها سرعت کارها بیشتر می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اختیارات باید در استان‌ها به نماینده عالی دولت تفویض شود، اما این موضوع به خودی خود نمی‌تواند سبب بهبود وضعیت فعلی شود، بلکه لوازمی نیاز دارد تا اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای این موضوع را نمی‌توان به صورت شخصی و سلیقه‌ای محقق ساخت، بلکه باید ساختار سیاسی اداری کشور اجازه این کار را بدهد افزود: یکی از دلایلی که راه‌های منتهی به تمرکز زدایی مسدود شده، این بوده که ساختار سیاسی و اداری اجازه تمرکز زدایی را نمی‌دهد و باید این نگاه به صورت ساختاری تغییر کند.

رجبی با بیان اینکه سیستم فدرالی در سلسله مراتب سیاسی را برای استان‌ها تعیین نکرده‌ایم، متذکر شد: سکانداری مجموعه دستگاه‌های استان، در حال حاضر متولی مشخصی ندارد تا سایر دستگاه‌ها نیز برنامه‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنند و در توزیع اعتبارات نیز فرماندار واحدی وجود ندارد، بلکه هر کدام از دستگاه‌ها قسمتی از کار خود را به استان‌ها تخصیص می‌دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اگر اعتقاد به افزایش اختیارات استانداران دارد، باید به بازبینی در ساختار سیاسی اداری استان و مرکز توجه داشته باشد و سیستم‌های محلی را تقویت کند، گفت: ارتباطات بین مدیران منطقه‌ای با استاندار را باید تعریف کنند تا بتوان در این راه موفق شود زیرا بدون آن توفیقی حاصل نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار