معاون برق منطقه ای مازندران گفت: در هفته دولت 16 پروژه با اعتباری بالغ بر 891 میلیارد و 797 میلیون ریال در بخش های انتقال و فوق توزیع در استان های مازندران و گلستان مورد بهره برداری قرار می گیرند.
کد خبر: ۴۸۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 29 August 2017
به گزارش ایسنا، سید حسن مرادی در آئین بهره برداری از ۱۲ پروژه برق منطقه ای مازندران درباره پست پروژه خط چهارمداره مرکز مازندران- قائم شهر یا همان پست شهدای حرم مرکز مازندران، آن را یکی از چهار پست ۴۰۰ کیلوواتی احداث شده در این استان دانست و اظهار کرد: سه پست موجود دیگر در نکا، بابل و کلاردشت بوده و این چهارمین و پرظرفیت‌ترین پستی است که در منطقه مازندران و گلستان به قدرت ۶۳۰ مگاولت آمپر وجود دارد.
 
وی گفت: خط چهارمداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت مرکز مازندران – قائم شهر از جمله پروژه های برق منطقه ای این استان است که مشخصات فنی آن شامل خط ۲۳۰ کیلوولت دومداره به طول ۱۵ کیلومتر و خط ۶۳ کیلوولت دومداره به طول ۱۵ کیلومتر است.
 
معاون برق منطقه ای مازندران افزود: این پروژه از سوی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با هدف رفع ضعف ولتاژ و تامین برق مستمر و مطمئن منطقه، تعدیل بارگذاری ایستگاه ها و خطوط مجاور، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع و افزایش قابلیت اطمینان و بهبود پایداری شبکه اجرا شد.
 
معاون برق منطقه ای مازندران با بیان اینکه خروجی پست ۴۰۰ کیلوواتی باید به پست‌های ۲۳۰ کیلوولت وصل شود گفت: احداث خط مرکز به قائم شهر به طول ۱۵ کیلومتر شامل برج های مشبک و تلسکوپی در این راستا انجام گرفته است.
 
مرادی با بیان اینکه در محدوده شهرها برای عبور از مناطق شهری باید از برج‌های مشبک که حریم فراوانی اشغال می کنند استفاده کرد، افزود: در این پروژه از برج های تلسکوپی که برای نخستین بار در سطح کشور ساخته شده است نیز استفاده و هزینه احداث آن ۲۶ میلیارد تومان برآورد شد.
 
وی در رابطه با دو مدار ۲۳۰ و دو مدار ۶۳ کیلوولت گفت: از دو مدار ۲۳۰ کیلوولتی یک مورد به پست ۲۳۰ قائم شهر و دیگری به پست ۲۳۰ بابل فرستاده می‌شود و همزمان با این پروژه، یازده پروژه دیگر در نقاط دیگر مازندران افتتاح می‌شود.
 
معاون برق منطقه ای مازندران گفت: تا پیش از این، خطوط دو مداره و تک مداره انجام می‌شد اما این پروژه خطوط چهار مداره است و در استان مازندران به واسطه محیط زیست شکننده و فاصله نزدیک کوه و دریا، این اجازه وجود ندارد که هر حریمی را اشغال کرد، بنابراین حریم‌ها کمپکت شدند و به جای یک مدار، ۴ مدار را در همان نقطه و با ابعاد مشخص بدون اینکه زمین بیشتری اشغال شود، عبور داده شد.
 
مرادی افزود: ۲۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شرکت برق منطقه ای مازندران برای این پروژه که در مدت ۹ اجرا شد، هزینه شده است و در مجموع در هفته دولت 16 پروژه با اعتباری بالغ بر 891 میلیارد و 797 میلیون ریال16 پروژه برق منطقه ای مازندران و گلستان در بخش های انتقال و فوق توزیع در استان های مازندران و گلستان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار