فرمانده پلیس فرودگاه کرمانشاه گفت: امسال 1296 نفر از حجاج از طریق فرودگاه کرمانشاه،در قالب پنج پرواز طی روزهای 29 و 30 مرداد عازم سرزمین وحی می‌شوند.
کد خبر: ۴۷۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 14 August 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزرای تابناک، سرهنگ حسین نجفی در نشست خبری افزود: علاوه بر زائران استان کرمانشاه، کاروان‌هایی هم از حجاج استان‌های ایلام و کردستان از طریق فرودگاه کرمانشاه اعزام می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد:زائران 72ساعت قبل از پرواز بارهای غیر همراه خود را تحویل می‌دهند تا در زمان پرواز معطلی زیادی نداشته  ومدارک هویتی خود را در این بارها قرار ندهند و آن را در روز پرواز همراه خود داشته باشند.

نجفی تصریح کرد: حجاج سعی کنند تنقلاتی مانند پسته و گردو را به صورت پوست کنده و مغز ببرند تا در فرودگاه هنگام بازرسی، معطلی کمتری داشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه کرمانشاه  اظهار داشت:در کشور ایران با توجه به ماده 40 و41 مبارزه با مواد مخدر، همراه داشتن مخدرهایی مانند متادون، ترامادول، گراس و انواع مشتقات مخدرها جرم محسوب می‌شود وافرادی که اعتیادی به مواد مخدر دارند باید تلاش کنند در فرصت باقی مانده مصرف مواد را ترک کنند تا در سفر مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

وی ابراز داشت: اگر مواد مخدر از فردی کشف شود در مرحله اول یک تا پنج سال و در بار دوم پنج تا 15 سال ممنوع‌الخروج خواهد بود وبه همراه داشتن برخی اقلام و دارو ها  نیز از سوی عربستان ممنوع است، که 57 قلم دارو جزو فهرست داروهای ممنوع است که اکثرا داروهای کدئین دار، خواب آور و خانواده‌های "پام" هستند.

وی افزود: لیست ترجمه شده این داروها در اختیار سازمان حج و زیارت قرارداده شده که تنها در صورت داشتن بیماری خاص و به همراه داشتن نسخه پزشک و تایید پزشک همراه کاروان‌ها، زائرین می‌توانند این دارو ها را به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه کرمانشاه اذعان داشت:به زائران توصیه کرد از به همراه داشتن خوراکی هایی مانند گیاه شیرین بیان به دلیل شباهت ظاهری به برخی مخدرها خود‌داری کنند و همراه داشتن داروهای ساده مانند استامینوفن مانعی ندارد و بیشتر داروهای کدئین دار و خواب آور مورد توجه است.

وی افزود: به همراه داشتن زعفران تا 150گرم و ارز خارجی تا 10هزار یورو و پول ایران تا 500 هزار تومان مجاز است و وجود زیورآلات برای زنان نیز محدودیتی ندارد.


به گفته این مسئول، با توجه به شباهتی که بین ساک‌های زائرین وجود دارد، باید مراقب باشند که وسیال آنها جابجا نشودو حجاج هنگام حمل و نقل وسایل خود خصوصا در صندوق عقب ماشین حتما مراقب سارقان باشند.


فرمانده پلیس فرودگاه کرمانشاه در پایان با اعلام تلفن 34327272 از زائرین خواست هر مسئله، مورد مشکوک یا سوال خود را با این شماره در میان بگذارند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار