کد خبر: ۴۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 14 June 2015
تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق فروش زمین‌های شهرداری به ناوگان حمل‌ونقل شهری کرج افزوده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلسه شورای اسلامی شهر کرج امروز با حضور شهردار، قائم مقام وی و رئیس و اعضای شورای شهر کرج در صحن علنی برگزار شد که پس از رسیدگی به اعتراضات فرمانداری لوایح ارسال شده توسط شهرداری کرج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمود دادگو در این جلسه با اشاره به صحبت‌های نماینده ولی فقیه در استان البرز در مورد انتقاد از عملکرد قطار شهری، اظهار داشت: از قطار شهری و شهرداری کرج درخواست می‌شود گزارش کاملی از عملکرد قطار شهری و پارکینگ ها ارائه دهد چرا که آماده‌سازی و تحویل این پروژه‌ها با تاخیر زیادی مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه این گزارشات به امام جمعه کرج نیز باید ارائه شود، افزود: شهرداری کرج باید لایحه‌ای برای احراز مدیرانی که قرار است به زودی منتصب شوند تنظیم کند تا مورد تایید شورا قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: اینکه امام‌جمعه اذعان می‌دارد "شورا جرات پرسش از شهردار را ندارد" قضاوت در مورد همه اعضای شورا است که در این راستا باید به درستی عمل کنیم.

مریم قهرمانی صارم در مورد بحث 1.5 درصد سود عوارض نوسازی شهرداری، بیان کرد: بیش از یکسال از این بحث می‌گذرد که علی رغم تاکید به شهرداری برای ارسال آیین نامه، تاکنون مصوبه‌ای در این راستا ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه برخی از موضوعات در شورا پیگیری نمی‌شود و به لیست سیاه می‌رود، بیان کرد: نباید برای کسب درآمد به مردم فشار بیاوریم.

درآمد پایدار در شهر ایجاد شود

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: یک سال و نیم از درخواست ارائه طرح جامع درآمدهای پایدار می‌گذرد اما تاکنون هیچ توجهی به این امر از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

روح الله کیان دریافت 1.5 درصد سود را حق شهرداری کرج دانست و بیان کرد: با حذف این مورد، بخش زیادی از درآمد شهرداری از بین می‌رود و این سود فشاری به مردم وارد نمی‌کند، چرا که فردی که 200 میلیون سرمایه برای ساخت ملک دارد، مستضعف نیست.

این عضو شورای شهر ارزان بودن شهر کرج در موارد مختلف را عامل مهاجرت‌های بی رویه به این استان دانست و بیان کرد: بیش از 60 درصد مردم کرج عوارضی به شهرداری پرداخت نمی‌کنند چرا که در مناطقی زندگی می‌کنند که فاقد سند بوده و قولنامه‌ای هستند.

فاطمه اسکندری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، گفت: باید درآمد پایدار در شهر ایجاد شود و نباید نگاهمان برای کسب درآمد به جیب مردم باشد.

همچنین رئیس شورای شهر کرج اظهار داشت: اگر در هزینه‌ها صرفه جویی شود، درآمد پایدار در شهر ایجاد می‌شود.

در نهایت مقرر شد یک هفته برای بررسی و رسیدگی به این امر در نظر گرفته شود.

تصویب مصوبه کمیسیون بودجه مبنی بر قرار گرفتن 118 نفر از نیروهای امانی شهرداری کرج  تحت پوشش بیمه تکمیلی، از دیگر مصوبات ابن جلسه بود.

طرح دو فوریتی پرداخت 450 هزار تومان به پرسنل شهرداری مرکز، مناطق و سازمان ها به مناسبت ماه مبارک رمضان که در مجموع بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان به 3 هزار و 150 نفر از کارمندان می‌شود نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید.

فروش و واگذاری تعدادی از اراضی شهرداری برای تامین هزینه بخشی از پروژه‌های عمرانی نظیر زیرگذر مهرویلا و خرید 100 دستگاه اتوبوس از دیگر مصوبات این جلسه بود که البته با مخالفت برخی از اعضای شورا مواجه شد.

در سال‌های گذشته هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل شهری کرج اضافه نشده است

مصطفی سعیدی سیرایی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با توجه به تحریم‌ها هیچ اتوبوسی خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل شهری اضافه نشده است، بیان کرد: 70 درصد اتوبوس‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده قرارداد آن‌ها تا یک‌سال آینده به پایان می‌رسد و حاضر به ادامه همکاری با شهرداری نیستند.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه با این روند در سال آینده 700 الی 800 دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل شهری کرج خارج می‌شود، افزود: برخی از این اتوبوس‌ها نیز به سبب جلوگیری اداره کل محیط زیست نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: توجه به اتوبوس به عنوان یکی از مهمترین ناوگان حمل‌ونقل شهری امری ضروری است و با توجه به عدم افتتاح قطار شهری و قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس، باید 100 دستگاه اتوبوس خریداری و به شهر تزریق شود.

سعید فیروزگاه با بیان اینکه در چند سال گذشته قرار بود 82 درصد بودجه تامین ناوگان حمل و نقل عمومی توسط دولت تامین شود و 18 درصد توسط شرکت مجری در اتوبوسرانی پرداخت شود، گفت: بر این اساس باید 100 دستگاه اتوبوس سالیانه به ناوگان حمل‌و‌نقل شهری افزوده می‌شد.

وی با بیان اینکه این مبلغ در چند سال گذشته توسط دولت واریز نشد، اظهار داشت: به همین سبب سهمیه شرکت مجری نیز به 20 اتوبوس در سال کاهش یافت که در دو سال گذشته این تعداد نیز دریافت نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه علی رغم پیگیری‌های انجام شده، هیچ‌گونه جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر هزینه هر اتوبوس 500 میلیون تومان در نظر گرفته شود، این شرکت 20 میلیارد تومان تعهد داشته که به آن عمل نکرده است.

غفور قاسمپور با بیان اینکه زیرگذر مهرویلا می تواند به کاهش ترافیک شهر کمک کند، بیان کرد: با توجه به طولانی شدن این پروژه علی‌رغم اینکه با فروش زمین‌های شهرداری که درآمد پایدار شهر محسوب می‌شود موافق نیستم اما با این امر در این موضوع موافقت خود را اعلام می‌کنم.

مریم قهرمانی صارم با تاکید بر اینکه برای ایجاد درآمد پایدار در شهر هیچ‌ اقدامی در زیرمجموعه شهرداری صورت نگرفته، گفت: در سال جاری 600 میلیارد تومان بودجه از محل فروش اراضی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نباید این چنین چوب حراج به زمین‌های شهر بزنیم چراکه با این روند زمینی برای سال‌های آینده شهرداری باقی نمی‌ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار