رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات خطوط ویژه در شهرستان کرمانشاه و سایر شهرستان های استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 08 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ "فضل اله شیری" ، اظهار کرد: بر اساس بند 49 ماده یک آیین نامه راهور؛ خط ویژه مسیری است که به وسیله خط کشی با رنگ متفاوت از خطوط دیگر و یا علائم و یا موانعی از بقیه مسیرها مشخص شده و برای عبور و مرور یک یا چند نوع وسیله نقلیه اختصاص دارد، لذا فلسفه ایجاد خطوط ویژه سریعتر رساندن حجم زیاد مسافران و خودروهای امدادی و عملیاتی است و تنها تردد خودروهای پلیس، اورژانس و آتشنشانی در کنار اتوبوس‌های شرکت واحد در این خطوط مجاز بوده و سایر خودروها و موتورسیکلت‌ها اجازه تردد در این خطوط را ندارند.

وی افزود: متاسفانه طی ماه های گذشته ورود موتورسیکلت‌ها و خودروهای غیرمجاز به خطوط ویژه موجب اخلال در سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی و کاهش سرعت تردد خودروهای امدادرسان شده‌ است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در عین حال بسیاری از عابران پیاده که از عرض خطوط ویژه عبور کرده و دچار مصدومیت شده‌اند به تصور اینکه تنها در این خط اتوبوس و خودروهای امدادی تردد می‌کنند از آن عبور کرده‌اند، اما متاسفانه با موتورسیکلت سواران مواجه می‌شوند.

سرهنگ شیری عنوان کرد: متاسفانه سوءاستفاده از عناوین اجتماعی برای ارتکاب تخلف و بد رانندگی کردن در بین برخی از رانندگان مرسوم شده است و برخی از رانندگان خودرو با زیر پاگذاشتن قانون و بی احترامی به دیگران وارد خط ویژه شده و خطوط ویژه در محاصره خودرو های شخصی و موتورسیکلت ها در آمده است.

وی در پایان متذکر شد: بدیهی است پلیس به طور جدی و بدون اغماض با خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف در خطوط ویژه برخورد می‌کند و اگر سازمانی قصد دارد از خط ویژه استفاده کند قطعاً باید با مجوز کتبی پلیس راهنمایی و رانندگی باشد و صرف داشتن چراغ گردان، مجوزی برای تردد در خط ویژه نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار