نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌های کرمانشاه گفت: یا گوشت چلوکباب‌های پنج هزار تومانی نامرغوب است و یا وزن آنها از وزن معمول یک دست چلوکباب کمتر است.
کد خبر: ۴۷۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 06 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سیروس گل عنبر ، با اشاره به فعالیت برخی مراکز که غذای آماده و یا چلوکباب پنج هزار تومانی و حتی ارزانتر عرضه می‌کنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل ارزان بودن این نوع غذاها استفاده از گوشت نامرغوب در تهیه کباب است.

وی ادامه داد: به علاوه واحدهایی که غذای ارزان می‌فروشند گاهی از وزن برنج، گوشت و یا تعداد گوجه کم کرده و یا کره و نان نمی‌گذارند و با این روش کم فروشی می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌های کرمانشاه قیمت یک دست چلوکباب مرغوب و استاندارد را بین 9000 تا یازده هزار تومان اعلام کرد و افزود: مردم باید بدانند وقتی یک دست غذا به طور غیرمنطقی ارزان است، حتما استاندارد نیست.

گل عنبر یادآوری کرد: واحدهایی که چلوکباب ارزان قیمت عرضه می‌کنند اکثرا بدون مجوز هستند، برخی از این مراکز هم مجوز دارند و مجبورند برای رقابت ناسالمی که شکل گرفته قیمت‌های خود را کاهش دهند.

وی معتقد است، فعالیت واحدهایی که چلوکباب ارزان می‌فروشند واحدهای دیگر را به رکود و ورشکستگی کشانده و هر ماه یک یا چند مورد برای ابطال مجوز و بستن مغازه می‌آیند.

 نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌های کرمانشاه در خصوص برخورد با واحدهایی که چلوکباب ارزان قیمت عرضه می‌کنند، گفت: بارها تعدادی از واحدهای بدون مجوز را پلمب کرده ایم، اما نیازمند حمایت‌های بیشتر قانونی و همکاری دستگاه قضایی برای برخورد با این واحدها هستیم.

گل عنبر تصریح کرد: برخی از این واحدها وقتی پلمب می‌شوند به صورت غیرقانونی فک پلمب کرده و یا به ترفندهای دیگر کار خود را ادامه می‌دهند.

وی تعداد واحدهای بدون مجوز را نزدیک به 50 مورد دانست و تاکید کرد: این واحدها چون تعهد خاصی ندارند، معمولا از جایی به جای دیگر جابجا می‌شوند و برخورد با آنها دشوار می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌های کرمانشاه مهمترین نکته در مورد مقابله با عرضه چلوکباب ارزان قیمت غیراستاندارد را همکاری خود مردم دانست و ادامه داد: مردم باید بدانند که چلوکباب پنج هزار تومانی واقعا ارزان نیست و در آن کم فروشی رخ می‌دهد و مردم فقط فکر می‌کنند که غذای ارزان خریده اند.

گل‌ عنبر از مردم خواست هرگونه شکایت را با اتحادیه چلوکبابی ها واقع در خیابان گمرک، ابتدای امیرآبادغربی، طبق فوقانی چلوکبابی اسلامی و یا تلفن 38232974 در میان بگذارند.

وی درخواست دیگری هم از مراکز چاپ و تکثیر داشت که آگهی تبلیغاتی هر نوع چلوکبابی و غذای آماده را بدون استعلام مجوز و پروانه کسب از اتحادیه چلوکبابی‌ها تکثیر نکنند.

به گفته این مسئول، هم اکنون 85 چلوکبابی و 150 غذای آماده دارای مجوز در کرمانشاه فعال است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار