مراسم گرامیداشت میلاد امام رضا (ع) و روز محیط بان با تجلیل از ۲۳ محیط‌بان نمونه فارس برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 05 August 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در مراسم گرامیداشت روز محیط‌بان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر حمزه ولوی گفت: در گذشته محیط زیست برای خیلی از افراد ناشناخته بود اما خوشبختانه امروزه کمتر کسی است که به محیط زیست و جایگاه آن و لزوم پاسداشت و حفاظت و صیانت از آن آگاهی نداشته باشد.

نبی الله مرادی با بیان اینکه در خط مقدم این حفاظت و صیانت محیط بان قرار دارد، افزود: انواع تعابیر عاشقانه و عارفانه برای توصیف محیط بان به کار می‌برند اما در کنار همه اینها محیط بان یک انسان است با تمام نیازهای انسانی و مسایلی که هر انسانی در زندگی مادی و معنوای اش نیاز دارد، ولی محیط بانان همواره بیش از آنچه به فکر زندگی شخصی و خانوادگی باشند به حرفه و رسالت سازمانی خودشان اندیشیدیده‌اند .

وی با با اشاره به شرایط سخت کار محیط بانان، گفت: کدامیک از دستگاه‌های اداری استان در راستای اجرای وظایفشان ۲۴ شهید داده‌اند و همچنین برای اجرای وظایفشان اینقدر درگیر دادگاه شده‌اند .

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، دولت یازدهم را زیست‌محیطیترین دولت در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: دولت یازدهم در معیشت محیط بانان اقدامات جدی و اثربخشی انجام داد و تغییراتی را در این خصوص اجرا کرد که بخشی از آن در حال پیاده‌سازی و اجرا است.

وی گفت: در مبحث قضایی هم ۷ محیط بانی که محکوم به قصاص شده بودند طی این مدت آزاد شدند و در حال حاضر یک محیط بان دربند است و امیدواریم که به یمن این روز مبارک شرایط آزادی او هم فراهم شود .

مرادی به لایحه حمایت از محیط بانان که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است نیز و ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لایحه و تایید شورای نگهبان محیط بانان بتوانند هر چه بهتر به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی اشاره‌ای نیز به حمایت مناسب دستگاه قضایی استان از محیط زیست و محیط بانان داشت و عنایت ویژه او را قابل تقدیر و موجب حفظ و حراست بهتر عرصه‌های طبیعی استان دانست و از کل مجموعه دستگاه قضایی استان تشکر کرد .

مرادی با عنوان این موضوع که محیط بانان با کمترین امکانات بیشترین کارایی را در سال‌های اخیر و بویژه در سال جاری در بحث آتشسوزی‌های استان داشته‌اند که نشان از اعتقاد قلبی این عزیزان به حفظ محیط زیست دارد، تندرستی محیط بانان، احیاء تالاب‌های فارس و رشد و شکوفایی محیط زیست کشورمان را آرزو کرد .

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) به تغییراتی که در دو سال اخیر در قوانین کیفری روی داده است اشاره و اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۴ هر کس در نیروی انتظامی مشغول به کار بود ضابط قضایی به شمار می‌آمد که در این رابطه مشکلات و معضلاتی وجود داشت اما با اصلاح این قانون ضابط دادگستری کسی است که اولا جزء درجه داران و فرماندهان و افسران نیروی انتظامی بوده و آموزش‌های لازم را دیده و دادستانی برای او کارت ضابطین را صادر کرده باشد.

فرهادی خاطرنشان کرد: در مورد ضابطین خاص که مامورین اجرایی  محیط زیست و محیط بانان جزو آن هستند نیز کارت ضابط دادگستری صادر می‌شود که در مکان‌هایی که  در دسترس پلیس نباشد ضابط‌ند و قانونگذار از آنها حمایت می‌کند که این کارت ویژه و متحدالشکل در کل کشور تا پایان سال ۹۶ برای محیط بانان صادر خواهد شد .

وی گفت: به لحاظ وضعیت خاص اقلیم فارس در شیراز شعب ویژه‌ای را برای رسیدگی به مسایل محیط زیست اختصاص داده‌ایم که رسیدگی به پروندهای زیست محیطی با سرعت بیشتری به نتیجه برسد و علاوه بر این با حمایت دستگاه قضایی پرونده‌های زیست محیطی توسط دادستان پیگیری می‌شود تا با متخلفان عرصه‌های طبیعی برخورد قانونی و صحیح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار