این سوال اساسی را چه کسانی باید پاسخ دهند؟اینکه روند ارتقای اداری شهرستان بدره و بخش هندمینی با چه سازوکاری صورت گرفته است که با گذشت پنج سال از آن هنوز در نقشه تقسیمات کشوری جایی ندارند؟
کد خبر: ۴۷۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 03 August 2017

بخش هندمینی با مرکزیت شهر چشمه شیرین از توابع شهرستان بدره است که از مهرماه سال 1393از دهستان به بخش ارتقا یافت ولی تاکنون جز نقشی بر تابلوهای آهنی و بی روح ،هیچ نمادی از شهر نیافته است .

به گزارش تابناک ایلام از بدره ؛*بخش هندمینی و شهر چشمه شیرین که به واسطه قرار گرفتن سد سیمره و مجموعه نیروگاه تولید برق در محدوده آن از اهمیت اقتصادی و اجتماعی زیادی برخوردار است در گیرو دار بازی های سیاسی و مشکلات اقتصادی دولت و استان همیشه محروم ایلام ،کلافی سردرگم و بی رونق شده است .

ظرفیت بسیار بزرگ ولی مغفول مانده سد و نیروگاه سیمره با پهنه 60کیلومتری دریاچه آن ،تپه های بسیار چشم نواز مشرف بر دریاچه ،استعداد های بالقوه کاری و اشتغال زایی هستند که هر روز به تیتر خبری و مانور مصاحبه ای مسئولان مختلف بدل می شوندولی عملا هر روز بی رونق تر و ک فروغ تر می شوند.

مهاجرت به حاشیه شهر های بزرگ ،با همه مشکلاتی که برای خانواده ها به وجود آورده است تنها راه حل آنها برای فرار از درد بیکاری و گرسنگی است .

هزینه های چند ده میلیاردی برای پروژه سد سیمره ،اینک برای مردمان این دیار هیچ درآمدی ندارد و مشخص نیست مصاحبه های رنگارنگ مسئولان استانی برای استفاده از ظرفیت های توریسم و مهمان پذیری در حاشیه سد سیمره کی به بار خواهد نشست .

مهرداد کریمی بخشدار هندمینی در سال گذشته از اهدای ده هزار متر مربع زمین توسط مدیریت سدو نیروگاه سیمره به آن بخشداری جهت احداث ادارات مختلف خبر داده بود که فعلابلاتکلیف باقی مانده است.

بخشداری چشمه شیرین به عنوان مرکز این بخش تاکنون در محل های متعددی به صورت اجاره ای جابجا شده است و پیشرفت فیزیکی ساختمان این بخشداری که قرارداد اولیه اجرای این طرح تا بهمن ماه سال 1394 بوده همچنان نیمه کاره باقی مانده است.

مرکز بهداشتی درمانی شهر چشمه شیرین که به صورت نیمه وقت خدماتی را به مردم ارائه می دهد بخاطر دهگردشی پزشک مستقر در آن عملا با کاستی و توقف خدمت به مراجعین مواجه است.

استقرار شعبات بانکی و حداقل آن یعنی قرار گرفتن یک واحد خودپردازتوسط یکی از بانک های عامل برای رفع نیازهای جاری مردم ،از خواسته های اولیه و ساده ای است که فعلا محقق نشده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مورد ارتقای اداری بخش چشمه شیرین و استقرار ادارات آن گفت :در مرکز به دنبال استقرار شهرداری شهر چشمه شیرین کارهای زیادی صورت گرفته است که با توجه به صراحت قانون باید عملیاتی گردندولی فعلا به نتیجه نرسیده است .

کاظم زاده گفت :برای شهر چشمه شیرین چند مورد ضرورت دارد که ایجاد شهرداری ،استقرار پاسگاه انتظامی و شبانه روزی کردن شبکه بهداشت و درمان مهمترین اولویت های آن است .

وی روند طی شده در فرآیند ارتقای اداری بخش را غیر کارشناسی خوانده وگفت : مسیر ارتقای اداری برای چشمه شیرین طی نشده است و فعلا در نقشه تقسیمات کشوری وارد نشده است چرا که این توسعه برمبنای سیاست های کوچک سازی دولت قرار ندارد.

این صحبت نماینده مجلس شورای اسلامی پاسخی منفی به همه خواسته های مردم منطقه است و به نظر می رسد با این روند ،انتظار ایجاد پاسگاه انتظامی و شبکه بهداشت در این بخش ،سرابی بیش نخواهد بود.

اما سوال اساسی را چه کسانی باید پاسخ دهند؟اینکه روند ارتقای اداری شهرستان بدره و بخش هندمینی با چه سازوکاری صورت گرفته است که با گذشت پنج سال از آن هنوز در نقشه تقسیمات کشوری جایی ندارند؟واینکه نیاز ها و خواسته های مردم را چه کسی باید پاسخگو باشد؟مسئولانی که دیگر نیستند یا تابلوهایی که هر روز بیشتر زنگ می زنندو رنگ و روی خود را می بازند؟!


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار