مدیر کل ثبت احوال هرمزگان، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام هشتم، گفت: از آغاز به كار ثبت احوال تاکنون در هرمزگان اسامی و القاب این امام همام بیش از ۵۸ هزار بار در نامگذاری ها مورد استفاده قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 01 August 2017

به گزارش تابناک : مهندس فرزاد افشاری نژاد امروز با بیان اینکه کاربرد  اسامی مذهبی دینی نشان از عمق اعتقادات مردم دارد، اظهار داشت: شاهد هستیم که مردم هرمزگان کماکان در استفاده از این نام ها به ویژه نام هاي منتسب و منصوب به ائمه اطهار حساسيت ويژه اي دارند، به نحوي كه شاهد فراواني بالاي اينگونه نام ها در استان هستيم.

 

وي با بيان اينكه به جز رضا، رئوف، مرتضي، ابوالحسن، حجت الله، صابر، حجت، سيدرضا، احمدرضا، محمدرضا، علي رضا، اميررضا، حميدرضا، اميدرضا و عبدالرضا از نام ها و القاب داراي فراواني در نامگذاري ها هستند، افزود: مجموع اسامي استفاده شده مرتبط با امام هشتم شيعيان در استان برابر با 58 هزار و 510 مورد است كه در اين ميان بيشترين فراواني مربوط به نام هاي عليرضا، رضا و محمدرضا با ترتيب فراواني 14 هزار و 27، 13 هزار و 288 و 9 هزار و 682 مورد است.

 

مدير كل ثبت احوال هرمزگان افزود: نام هايي همانند مرتضي، حميدرضا، غلامرضا و عبدالرضا نيز در رده‌هاي بعدي ميزان فراواني استفاده از نام ها قرار دارند.

 

مهندس فرزاد افشاري نژاد، در پايان ضمن تبريك مجدد فرارسيدن سالروز ولادت امام رضا (ع) يادآور شد: مراسم جشني به همين مناسبت توسط اداره كل ثبت احوال استان شامل چندين بخش و برنامه برگزار مي شود.

 






منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار