معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه «اعتماد مردمی» سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است، گفت: پیشکسوتان ناجا به ویژه در حوزه معاونت اجتماعی، می توانند به عنوان یک شهروند امین و اثرگذار، سفیران آموزش و آگاهی بخشی در میان مردم باشند.
کد خبر: ۴۶۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 29 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا آمویی" در جلسه هم اندیشی با معاونان پیشین اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، اظهار کرد: بهره مندی از تجارب و نظرات پیشکسوتان ناجا از اهداف مهم این نیرو بوده، که از دیرباز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه پیشکسوتان نیروی انتظامی از آموخته های ارزشمندی برخوردار هستند و می توانند در انجام موفقیت آمیز برنامه ها و اقدامات پلیسی به ویژه در بحث آموزش و پژوهش بسیار مؤثر واقع شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه «اعتماد مردمی» سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است، افزود: پیشکسوتان ناجا به ویژه در حوزه معاونت اجتماعی، می توانند به عنوان یک شهروند امین و اثرگذار، سفیران آموزش و آگاهی بخشی در میان مردم باشند.   

سرهنگ آمویی تصریح کرد: شبیخون فرهنگی و رخداد عظیم جنگ نرم طی یک دهه گذشته از یک سو و تغییر رویکرد پلیس از موضع سنتی و سلبی به آموزش و پیشگیری محوری از سوی دیگر، نیازمند نیروهای متخصص و متعهدی است تا در این عرصه موفقیت حاصل شود، لذا حضور پیشکسوتان و اساتید حوزه اجتماعی بیش از گذشته احساس می شود.

وی بر استفاده مطلوب از این ظرفیت نهفته تأکید کرد و یادآور شد: به دلیل ارتباط بی واسطه پلیس با اقشار مختلف جامعه، ضرورت سنجش افکار و رفتار اجتماعی مردم همواره در دست اقدام است و علاوه بر برگزاری نمایشگاه ها و کلاس های آموزشی، تعامل دو سویه با رسانه های سمعی و بصری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است، در این نشست هم اندیشی بر ارتقای اعتماد مردمی نسبت به پلیس، بروز رسانی دانش و اطلاعات در زمینه آسیب های اجتماعی و روش های پیشگیری از آن، بهره مندی از ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش و تقویت دوربین های پایش در سطح استان به منظور کاهش جرایم بحث و تبادل نظر شد.

لازم به ذکر است، سرهنگ "جواد معتضدی" سرهنگ دکتر "علیرضا راسخی" سرهنگ "جلال مظفری" و سرهنگ "ارسلان حیدری" به ترتیب معاونان اسبق اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه بودند که در این جلسه تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار