عضو هیئت علمی دانشگاه رازی در گفتگو با تابناک:
عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: عمده روستاهای پر جمعیت در اطراف شهر کرمانشاه قرار دارند که در استفاده از توان اکولوژی اختلاف قابل توجهی وجود دارد،۱۸ درصد توان استان برای جنگل داری مناسب است، که ۳۷/۶ درصد مناسب مرتع داری است.
کد خبر: ۴۶۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 29 July 2017
 دکتر فتح الهی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: سهم مالکیت تعاونی منطقه ی زاگرس ۹/۷۵ درصد است که شهرستان قصر شیرین بیشترین سهم ماکلیت در بخش خصوصی را در استان دارا است.

وی خاطر نشان کرد: سهم کرمانشاه از بازار داخلی در منطقه زاگرس ۲/۵ درصد است که این میانگین متناسب با جمعیت استان نیست،  و سهم بازار خارجی استان به نسبت جمعیت در رتبه ی هفتم  قرار دارد.

وی در ادامه افزود:  استان در بین منطقه ی زاگرس در راستای  جذب سرمایه گذاری،  جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است، که سهم استان در این منطقه ۱۴ درصد است.

این استاد دانشگاه به راه های ترانزیتی منطقه ی زاگرس اشاره کرد و گفت:  استان کرمانشاه در این زمینه رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است و از حیث تراکم راه های روستایی بعد از استان خرم آباد در رتبه ی دوم قرار دارد.

فتح اللهی خاطر نشان کرد: تولید برق در نیروگاه های استان دارای تراز مثبت است که به نسبت تولید برق تمام روستاهای استان دارای برق هستند.

وی در ادامه گفت: سرمایه مالی شهرستان های استان در وضعیت  مطلوبی قرار داردکه براساس پیمایش های انجام شده سهم استان در زمینه  ی گردشگری بطور متمرکز ۳ درصد است.

گفتگو از حدیث جمشیدی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار