معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گفت: شناخت ابزارها و ادوات دشمن در جنگ نرم شرط لازم و ضروری ورود به صحنه اين مبارزه است.
کد خبر: ۴۶۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 29 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا آمویی" در کارگاه آموزشی «پلیس و رسانه» که در ستاد انتظامی شهرستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رسانه ها، زمینه ساز نگرش های اجتماعی هستند و تاثیری اساسی در ساخت فرهنگی، سبک زندگی، گسترش آگاهی و مفهوم سازی دارند.

وی افزود: در این میان همراه با رشد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی چهره جنگ‌ها و منازعات نوین بشری در دنيا نيز تغيير کرد و انواع جديدی از نبردها پا به عرصه وجود گذاشتند.
این مقام انتظامی ادامه داد: جنگ الکترونيک، جنگ اينترنتی، جنگ رايانه‌ای، جنگ مجازی، جنگ اطلاعاتی، جنگ روانی، جنگ رسانه‌ای، جنگ سایبری، جنگ‌های فضايی، جنگ ستارگان، جنگ نرم و ... اصطلاحاتی است که اين روزها در ادبيات سياسی - نظامی در سطح بين‌الملل مطرح می‌شوند.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: شناخت ابزارها و ادوات دشمن در جنگ نرم شرط لازم و ضروري ورود به صحنه اين مبارزه است و بدون شناخت دقيق امکانات و ابزارها و شگرد‌هاي دشمن هرگز نمي‌توان اميدي به مقابله درست و نتيجه‌بخش با دشمن داشت. 

وی گفت: آنچه که مشهود است اين است که در جنگ همه جانبه غرب عليه اسلام و جمهوري اسلامي ایران، دشمن براي همه مخاطبان در تمامی سطوح سني و لايه‌هاي اجتماعي برنامه دارد، همچنین از شگردها و هنرهاي تبليغي مدرن براي اين منظور استفاده مي‌کند و همه امکانات و توانمندي‌هاي خود را در اين راستا به کار گرفته‌ است.
راه های اصلاحی اثرگذارتر از برخوردهای سلبی است

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است اینکه به جای برخورد سلبی با پدیده نوین شبکه های اجتماعی، بررسی و ریشه یابی مشکلات و پیامدهای منفی ناشی از آن و در پیش گرفتن راه های اصلاحی، قطعاً نتایج بهتری را در بر خواهد داشت. 

سرهنگ آمویی افزود: ایجاد و راه اندازی شبکه های اجتماعی سالم و مفید برای مبارزه با شبکه های اجتماعی مخرب، آموزش و فرهنگ سازی و نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای جوامع مجازی و برنامه ریزی برای آینده از جمله راهکارهای موثر و قابل اجرا در جهت مصون ماندن کاربران شبکه های اجتماعی از آسیب های احتمالی و بهره برداری از آثار مثبت شبکه های مجازی هستند.

وی اظهار کرد: اعتماد بیش از حد در شبکه های اجتماعی، نشت داده ها، تغییرات عمده تعاملات، ارتباطات و رفتارهای اجتماعی، کلاهبرداری، جعل هویت، شایعه پراکنی، اعتیادبه شبکه های اجتماعی و ... از جمله پیامدهای منفی ناشی از فضای مجازی است که متأسفانه عواقبی خطرناک و شاید جبران ناپذیر به همراه دارد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه باید از رسانه های برای انعکاس خدمات نیروی انتظامی بهره برد، گفت: معاندان و دشمنان نظام به واسطه جنگ رسانه ای به دنبال تخریب نهاد های انقلابی همچون ناجا هستند، لذا آگاهی و شناخت ترفندهای دشمن برای مقابله با این تهدیدات بسیار ضروری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار