مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره روزملی کرمانشاه، گفت:این روزباید جایگاه کشوری پیدا کندو قصد داریم در آینده برنامه‌های گسترده‌ای درکشور برای این روزتدارک ببینیم.
کد خبر: ۴۶۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 27 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ؛ حجت الاسلام  رحیم جعفری به مناسبت ۵ مرداد مصادف با سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد و روز ملی کرمانشاه گفت: دفاع مقدس پراز خاطرات به یادماندنی است که باید این خاطرات برای مردم تداعی شود و مرصاد نمونه ای از این خاطرات به یادماندنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: جای جای استان کرمانشاه بر سینه خود مدال افتخار حک کرده است و لازم است لحظات نابی را که رزمندگان در این استان از خود به یادگار گذاشته اند تداعی شود.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، جنگ در استان کرمانشاه آغاز شد و در این استان نیز خاتمه یافت و به همین خاطر باید گفت کرمانشاه آوردگاه ایثار و شهادت و شهامت و جوانمردی است و به فرموده مقام معظم رهبری کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است.

جعفری با اشاره به نقش مردم استان کرمانشاه در دفاع از کیان ایران اسلامی گفت: مردم کرمانشاه در طول دفاع مقدس لحظات ماندگاری در دفاع از کیان انقلاب خلق کردند و عملیات بازی دراز، مطلع الفجر و مرصاد گوشه کوچکی از این ایثار و جوانمردی بود.

وی مرصاد را نماد ملی کرمانشاه دانست و افزود : بدون شک مرصاد را باید آوردگاه و میدان حضور پهلوانان فداکار و بسیجیانی  دانست که عرصه را بر منافقین کوردل تنگ کردند و خواب رویایی آنها را پایان بخشیدند و در حقیقت مرصاد پایانی بر آغاز رویایی کسانی بود  که در خواب خیانت به مردم ایران بودند و پایان خواب شیاطینی بود که برای حذف انقلاب اسلامی ایران بسیج شده بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تقدیر از جانفشانی رزمندان اسلام در عملیات مرصاد گفت: مرصاد، بازی دارز و مطلع الفجر برای ما که در آن دوران به عنوان رزمنده در جبهه ها حضور داشتیم تداعی بخش ناب ترین و ماندگارترین لحظات زندگی است و باید امروز با همان روحیه در مسیر آرمانهای انقلاب حرکت کنیم.

جعفری افزود : بدون شک نیاز است برای روز ملی کرمانشاه برنامه ریزی جدی و ویژه صورت گیرد و به همین مناسبت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه جشنواره منطقه ای تئاتر مرصاد به عنوان یک رویداد مهم هنری در دست اقدام دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: روز ملی کرمانشاه باید جایگاه کشوری پیدا کند و لذا نقش اصحاب فرهنگ و هنر در این زمینه نقش پراهمیتی است  و در نظر داریم سالهای آتی ویژه برنامه های گسترده ای حتی در سطح کشوری برای  روز ملی کرمانشاه را تدارک ببینیم.

وی افزود: هیچ زبان و قلمی نمی تواند خاطرات این دوران را بیان کند الا ابزارهای هنری و لذا باید از ابزارهای هنری در راستای گفتمان سازی ارزشهای انقلاب بهره بیشتر ببریم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار