کد خبر: ۴۶۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 26 July 2017
تابناک / مدیرکل حج و زیارت گیلان گفت: ثبت نام اعزام به عتبات عالیات و همایش عظیم اربعین حسینی از شهریور امسال در گیلان آغاز می‌شود.
 
حسن فعال، مدیرکل حج و زیارت گیلان با اشاره به ثبت نام عتبات عالیات در استان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: ثبت نام اعزام به عتبات عالیات و همایش عظیم اربعین حسینی از شهریور امسال آغاز می‌شود.

وی افزود: متقاضیان شرکت در اجتماع بزرگ اربعین حسینی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.ir نام نویسی کنند.

فعال با اشاره به صدور ویزای اربعین در گیلان اظهار کرد: امسال برای دومین سال با استقرار کنسولگری عراق در رشت برای زائران اربعین حسینی که در سال‌های گذشته برای دریافت ویزا به مرز مراجعه می‌کردند، در استان روادید صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: کارگزاری‌های استان‌های قزوین و زنجان نیز می‌توانند به مانند سال گذشته برای دریافت روادید زائران اربعین حسینی به دفتر کنسولگری عراق مستقر در رشت مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان ادامه داد: سال گذشته برای بالغ بر پنج هزار زائر استان قزوین در رشت روادید صادر شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 19 هزار زائر گیلانی اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند تصریح کرد: با برقراری پرواز مستقیم از رشت به بغداد، نخستین اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات بعد از پنج سال وقفه سال گذشته در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام شد.

فعال خاطرنشان کرد: سه هزار نفر از زائران اربعین حسینی سال گذشته هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار