فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در راستای پاکسازی شهر کرمانشاه از وجود معتادان متجاهر باید بستر لازم فراهم شود، گفت: ما از کمپ های تابلودار دارای شناسنامه حمایت می کنیم چراکه ظرفیت های خوبی برای نگهداری معتادان ایجاد می کنند.
کد خبر: ۴۶۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 23 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، روز یک شنبه فضل الله رنجبر در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمانشاه در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به اهمیت این جلسه در جهت اخذ تصمیمات مهم، اظهارداشت: شعار اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید سرلوحه ی همه ی اقدامات ما باشد و همگی باید در جهت پیشگیری از آسیب های مواد مخدر  واعتیاد تلاش کرده و سرلوحه ی همه ی فعالیت های ما باشد.

وی گفت: مواد مخدر مهمترین عامل بروز آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر و برخی روستا است که باید به آن توجه کرده و مورد پیگیری قرار دهیم و همچنین در این زمینه برای بمنظور جلوگیری از روی آوردن نوجوانان و جوانا ن به مصرف مواد مخدر از هیچ کاری دریغ نکنیم.
فرماندار شهرستان کرمانشاه به اردوگاه ماده ی 16 واقع درجاده ی * سراب نیلوفر * اشاره کرد و افزود: وظایف این اردوگاه به سازمان بهزیستی واگذار شده و آنچه که امروز کرمانشاه به آن نیاز دارد توسعه ی کمی و کیفی آن است که لازم است مکان نگهداری معتادان متجاهر را توسعه دهیم و نیروی انتظامی آماده است که معتادان متجاهر را در سطح شهر دستگیرو جمع آوری کند.

رنجبر با در خواست کمک از بهزیستی، بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در جهت جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنان ، ادامه داد: اگر بهزیستی مکان اردوگاه ماده ی 16 را توسعه دهد ما نیز با حمایت مالی  در جهت توسعه و تجهیز  آن، عمل  خواهیم کرد.

این مسئول ارشد به تعطیلی کمپ های غیر مجاز تاکید کرد و گفت: ما خواستار آن هستیم که اداره ی اطلاعات سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی در جهت شناسایی کمپ های غیر مجاز به ما کمک کنند تا زودتر بادستور دستگاه قضایی این کمپ ها پلمپ شوند.

وی اظهارداشت: بزودی با همکاری بهزیستی، بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی
مرکز باز پروری برای زنان معتاد در محله ی * آقا جان* شهر کرمانشاه دایر شود و ساختمانی که بیش از ده سال توسط مسکن و شهر سازی سابق با همکاری بهداشت جهانی ساخته شده و بلا استفاده است به راه اندازی این مرکز اختصاص یابد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه ما با همکاری بهزیستی، شورای مبارزه با مواد مخدر، سازمان های مردم نهاد با هدف باز پروری زنان معتاد، آنان را به سمت مرکز هدایت کرده و درمان می شوند ، خاطر نشان کرد: یکی از حرکت های موثر شورای مبارزه با مواد مخدر همکاری با بهزیستی ، بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است که خدمات مفیدی جهت درمان به افراد معتاد ارایه می شود.

رنجبر درادامه به اردوگاه چشمه سفید اشاره کرد و افزود: در جهت افزایش ظرفیت این اردوگاه ، ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که با افزایش ظرفیت ساختمان اردوگاه نزدیک به ۱۰۰ تن  ظرفیت اضافه خدمات ارایه شده و درمان می شوند که کمک  شهرداری برای تامین سرانه ی نگهداری افراد معتاد شهرداری در اردوگاه چشمه سفید لازم است.

وی تصریح کرد:  احداث مرکز باز پروری ظرفیت خوبی برای کرمانشاه در راستای درمان زنان معتاد فراهم می شود که این در حفظ بهداشت و سلامت شهر نیر موثراست و از معتمدان و هیئت امنای محلات حمکت آباد، آقاجان، باغ ابریشم و جعفر آباد در محل فرمانداری برای حضور در نشست مبارزه با مواد مخدر دعوت خواهیم کرد و رویکرد همه ی ادارات مشارکت جوانان باید در زمینه ی پیشگیری از مواد مخدر باشد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه بسیج نیز در این زمینه وارد کار شده و‌کانون فرهنگی و علمی در محله ی * ملا حسینی* دایر شده است، عنوان کرد: یکصد خدمات جامع پایگاه سلامت در نقاط مختلف شهر دایر شده است که در گذشته این تعداد هشت پایگاه بوده است و برای محله ی حکمت آباد و شهرک صادقیه نیز دو پایگاه خدمات جامع سلامت نیز افتتاح خواهد شد که برای راه اندازی آن بدنبال تامین اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه در روستای بوژان( سر فیروز آباد ماهیدشت) در قالب حکمت  بسیج عشایری برنامه های متنوع علمی و فرهنگی شروع شده است، بیان کرد: با همکاری Miبخشداران تلاش های خود را با رویکرد پیشگیری از آسیب های مواد مخدر شروع کنندو سازمان های مردم نهاد برای هرکدام از این بخش ها برنامه هایی را تعریف کنندو ما نیز از آنان حمایت خواهیم کرد.

رنجبر در پایان خاطر نشان کرد: آسیب های اجتماعی اخلاق و ارزش های جامعه را مسخ می کنند و در دو مرحله سفر معاون وزیر راه و شهرسازی،‌آنان برای بازدید از محله های  حاشیه نشین برده ام و پس از بازدید آنان از من خواستار ارایه گزارش هایی شده اند و در سفر مقام معظم رهبری برای زیر ساخت محلات حاشیه نشین اعتباراتی اختصاص داده شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار