نهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «مرصاد» پنجم تا هشتم مرداد با حضور گروه‌هایی از هفت استان کشور در اسلام آبادغرب برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 23 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،پژمان خسروی‌پور رییس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ، با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر «مرصاد» از پنجم تا هشتم مرداد در اسلام آبادغرب، گفت: در این دوره جشنواره 40 اثر از هفت استان کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، همدان و ایلام به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این میان هشت اثر برای حضور درجشنواره برگزیده شدند.

وی افزود: با داوری صورت گرفته آثار "نذر مادر" نوشته و ساخته پژمان شاهوردی از بروجرد، "نقل معبر سرخ" نوشته ناصر کریمی نیک و ساخته مسعود نریمانی از لرستان، "ادوارد" نوشته امین آبان و ساخته امین پورمند از اندیمشک، "خواب رویا" نوشته و ساخته آرش منصوری از اسلام آبادغرب، "روزی روزگاری پیرمردی" نوشته محمد آریان فر و ساخته محمد رضایی از ایلام، "زیر باران از تو می خوانم" نوشته آرش منصوری و ساخته حسین قنوات امانی از بهبهان، "این یوسف ..." نوشته و ساخته مرتضی اسدی مرام از هرسین و "آبی ترین 
آسمان" نوشته و ساخته محمد قاسمی از نهاوند در این جشنواره پذیرفته شدند.

خسروی پور خاطرنشان کرد: در این میان نمایش "نقل معبر سرخ" کاری از مسعود نریمانی از استان لرستان از حضور در این جشنواره انصراف داد و نمایش "پوتین های عمو بابا" نوشته و ساخته شبنم مبارکی از شهر حمیل  که به عنوان برگزیده ذخیره در نظر گرفته شده بود، جایگزین آن شد.

این مسئول تصریح کرد: طی مدت برگزاری این جشنواره این هشت گروه با یکدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت از اثر برتر تجلیل شده و برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره از جمله بازیگر اول زن  و مرد، کارگردانی، نویسندگی و سایر بخش ها معرفی می‌شوند.

خسروی پور خاطرنشان کرد: در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن هنرهای نمایشی استان، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و انجمن هنرهای نمایشی اسلام آبادغرب در برگزاری این جشنواره همکاری دارند.

وی با اشاره به دعوت از رییس مرکز هنرهای نمایشی کشور برای حضور در این جشنواره گفت: امسال تلاش داریم درخواست ملی شدن این جشنواره را مطرح کنیم تا از سال بعد بتوانیم این جشنواره را که دارای ظرفیت‌های بسیاری است، در سطح ملی برگزار کنیم.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار