فروش ۷۷ مورد از مستغلات و مایملک شهرداری اردبیل به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.
کد خبر: ۴۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 11 June 2015

به گزارش خبرنگار مهر، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای شهر با طرح نامه شهرداری اردبیل مبنی بر فروش بخشی از مایملک، خواستار بررسی این درخواست توسط اعضای شورای شهر شد.

سالار شاکر گفت: شهرداری در نظر دارد از طریق آگهی مزایده ۷۷ مورد از مایملک خود را واگذار کند که در صورت برنده شدن هر یک از پیمانکاران ۱۰ درصد مبلغ نقد دریافت شده و مابقی با بدهی پیمانکار تسویه می شود.

وی افزود: در صورتی که فرد عادی اقدام به خرید کند ۳۰ درصد نقد دریافت شده و مابقی در پنج قسط از وی اخذ می شود.

در عین حال رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با تاکید به اینکه شهرداری نیازمند درآمد پایدار است، افزود: شهرداری می تواند از سرمایه موجود خود نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام کند.

در این جلسه نامه درخواست دیگری مبنی بر نصب دکل مخابراتی در پنج نقطه از فضاهای سبز اردبیل هر یک به وسعت ۳۰ متر مربع از سوی نماینده شرکت ایرانسل طرح شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر با یادآوری مصوبه شورا در دور سوم مبنی بر عدم پذیرش طرح هایی از این دست تصریح کرد: دو سال قبل شرکت مخابرات طرح مشابهی را ارائه کرده بود.

شاکر با تاکید به اینکه قانونا و شرعا نمی توان در فضای سبز دخل و تصرف داشت، اضافه کرد: اجرای این طرح طی سال های گذشته با اعتراض شهروندان همراه بوده و در یکی از محلات ۶۰ نفر از اهالی برای اعتراض به شورا مراجعه کرده بودند.

وی افزود: اعتراض این افراد به این دلیل بود که واقع شدن دکل مخابرات زیان جسمی دارد و هم اینکه فضای سبز اشغال می شود.

وی با بیان اینکه در آن مقطع ما به درخواست پاسخ ندادیم و قرار شد شهرداری نیز پاسخ ندهد، خواستار بازنگری در اجرای آن شد.

در پاسخ به این اظهارات رئیس شورای شهر اردبیل از بررسی ۹ دکل پیشنهادی شرکت ایرانسل توسط مشاور شورای شهر و تائید پنج مورد خبر داد و نصب دکل را در راستای خدمت به مردم و آنتن دهی گوشی های همراه دانست.

خوشبخت با تاکید به اینکه ما فضای سبز را نمی فروشیم بلکه اجاره می دهیم افزود: اگر شورا نظر مثبت نداشته باشد به زیان خود مردم است.

در اظهارات مشابهی محمد اصلانیان عضو شورا نیز با بیان اینکه در برخی مناطق شهر اردبیل با اختلال آنتن دهی مواجهیم خواستار موافقت شورا شد که در نهایت نامه درخواستی به تصویب شورا رسید.

در این جلسه همچنین تصمیم گیری برای نرخ جدید کرایه تاکسی و حمل و نقل عمومی مورد پذیرش شورای شهر قرار گرفت.

شورای اسلامی شهر با تصویب دو هزار ریال پرداخت نقدی و سه هزار ریال پرداخت با کارت برای اتوبوس درون شهری افزایش کرایه انواع تاکسی را نیز مورد پذیرش قرار داد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار