مدیر کل سازمان فنی و حرفه اس استان کرمانشاه،با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای نقش موثری در کاهش بیکاری در سطح استان دارد.
کد خبر: ۴۶۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 18 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، پیش از ظهر امروز داوود ناصری امید  در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ملی * مهارت* از ۱ الی ۶ مردادماه، اظهارداشت: با توجه به محددویت مالی و منابع در سراسر کشور با آموزش ۹ میلیون نفر در سال گذشته در مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای استان  نسبت به دو دهه ی گذشته دارای رکورد بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴ میلیون ۱۰۰ هزار ساعت تعهد آموزشی سازمان فنی و حرفه ای بوده است، افزود: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در سال ۹۵، ۱۲۵ درصد رشد داشته است.‌

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به کسب رتبه ی پنجم شرکت کنندگان از استان کرمانشاه در مسابقات  المپیاد در سال ۹۵، اشاره کرد و گفت: همچنین شرکت 

کنندگانی از استان به مسابقات جهانی ۲۰۱۷ در * ابو ظبی * اعزام خواهند شد که ۷۵۰ هزار نفر برای حضور در مرحله ی المپیاد ملی مهارت در شهریور ماه سالجاری آماده می شوند.

ناصری امید در ادامه تصریح کرد: در سه ماهه ی ابتدایی  سالجاری در  آموزشگاه های بخش خصوصی و دولتی نزدیک به ۲ میلیون ساعت  خدمات آموزشی ارایه شده که یک میلیون و ۱۰۰ ساعت در قالب ۶ هزار  نفر آموزش در مراکز دولتی به هنرجویان داده شده‍ است که ۹۰۰ هزار ساعت آموزش در قالب آموزش به  ۳ هزارو ۵۷۶ نفر در آموزشگاه های خصوصی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه درسال گذشته آزمون های سازمان بصورت الکترونیکی  آنلاین انجام گرفته است،عنوان کرد: برگزاری آزمون های مراکز فنی و حرفه ای د شهرستان پاوه بصورت الکترونیکی راه اندازی شده است که در شهرستان های اسلام آباد غرب ، سنقر و هرسین تا مردادماه سالجاری این سیستم راه اندازی می شود.

وی گفت: دو طرح مهم که در شورای اداری اشتغال به تصویب رسیده مسئله ی کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی است که دراین راستاسهمیه استان ۷  هزارو ۴۰۰ نفر است که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بکارگیری آنان در بنگاه های اقتصادی انجام می شود.

 ناصری امید با اشاره به سهمیه واقعی سازمان فنی و حرفه ای برای بکارگیری ۱۲ هزارو ۲۷ نفر در محیط واقعی کار، خاطرنشان کرد: در این زمینه موانع پیش رو از همه ی اصناف و اتحادیه ها برداشته است و ما امید واریم که کار آموزی فارغ التحصیلان را در همه ی بخش های مختلف شاهد باشیم.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه درسال ۹۵ در راستای ایجاد اشتغال با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری و تعامل داشته ایم، ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای در ایجاد شغل سال گذشته در جایگاه اول قرار گرفت که ما در شهر کرمانشاه ۶ مرکز آموزشی برای آموزش به هنر جویان داریم که با توجه به کمبود تجهیزات و فضا در سال های گذشته با مشکل روبرو بوده ایم  که  تجهیزات را جهت آموزش به هنرجویان بروز کرده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار