مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی، بالغ بر ۴۰۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی خریداری شد.
کد خبر: ۴۶۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 16 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر ،با برنامه ریزی های صورت گرفته  ۷۰ مرکز خرید استاندارد در سراسر استان به منظور خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی در سراسر استان در نظر گرفته است که در حال حاضر با پایان یافتن برداشت گندم از مناطق گرمسیری استان تعداد ۶۴ مرکز در مناطق سردسیری در حال انجام این امر می باشند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور ، تعداد مراکز دولتی را ۷ مرکز اعلام کرد و ابراز داشت: با استفاده از توان بخش خصوصی و همچنین مباشرین سازمان تعاون روستایی ، و نیز زحمات مضاعف همکاران شرکت غله و خدمات بازرگانی و همچنین حضور مستمر ناظرین سازمان جهاد کشاورزی استان ، توانستیم رضایت کشاورزان را جلب و از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری نماییم.

وی در خصوص کیفیت گندمهای خریداری شده ابراز داشت: خوشبختانه امسال با عزم جدی مسئولین استانی بخصوص تلاشهای شبانه روزی کارکنان مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان گرانقدر،  شاهد ارتقا کیفیت و نیز کاهش درصد سن زدگی گندمهای خریداری شده هستیم.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ظرفیت ذخیره سازی استان را حدود یک میلیون دویست و پنجاه هزار تن سیلوی و انبار استاندارد اعلام کرد و افزود: از این
مقدار فضای ذخیره سازی، ۳۷۰ هزار تن مطعلق به بخش دولتی و ۸۷۰ هزارتن نیز مطعلق به بخش خصوصی و کارخانجات آرد سازی می باشند و در واقع نزدیک به ۱۰ درصد کل فضای ذخیره سازی استاندارد کشور در استان کرمانشاه قرار دارد.

این مسئول ساعات کاری مراکز خرید را از ساعت ۸ صبح لغایت ۹ شب اعلام کرد و از کشاورزان خواست تا با انتخاب زمان مناسب و با ارائه معرفی نامه معتبر از مراکز خدمات سازمان جهاد کشاورزی استان، نسبت به تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به هر یک از مراکز خرید  سطح استان که از طریق این شرکت تعیین شده است، اقدام و از فروش گندم خود به دلالان خودداری نمایند.

گفتنی است؛ خرید تضمینی گندم در مناطق سردسیری و معتدل استان کرمانشاه تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد و پیش بینی میشود تا پایان فصل خرید حدود ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزی خریداری و ذخیره سازی شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار