مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از شناسایی 130 کودک خیابانی در سطح این استان خبرداد.
کد خبر: ۴۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 10 June 2015

 به گزارش ایرنا، رویا احمدیان در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گفت: بخش قابل توجهی از کودکان کار بین 12 تا 18 سالگی قرار داشته و بیشتر آنها پسر هستند.

وی افزود: از نظر تحصیلات تعداد 55 نفر از کودکان کار در دوره راهنمایی، 41 نفر دبیرستانی و 30 نفر از آنها در دوره ابتدایی تحصیل می کنند؛ 2 نفر از آنها ترک تحصیل کرده و 2 نفر کمتر از هفت سال دارند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل،معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل هم بر ضرورت ساماندهی و رسیدگی به وضعیت کودکان کار و خیابانی تاکید کرد.

طاهر شریفی گفت: دستگاه ها از جمله اداره کار، نیروی انتظامی و شهرداری باید در خصوص تامین امکانات و برقراری امنیت و پوشش درمانی مورد نیاز کودکان کار و خیابانی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه کودکان کار دارای خانواده و سرپناه هستند، بر حمایت از خانواده ها به منظور تقویت توانایی در انجام کارکردهای طبیعی، تربیت فرزندان و فراهم آمدن زمینه رشد و یکپارچه کودکان کار و خیابانی تاکید کرد.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: موضوع کودکان خیابانی بخشی از آسیب های اجتماعی است که روح و روان افراد جامعه را آزار می دهد و باید جامعه را از این آسیب ها پاک کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار