مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی دهه فجر شهرستان ورامین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲ 13 February 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، همزمان با 22 بهمن و سی ششمین  سالگرد پیروزی  انقلاب اسلامی مراسم باشکوه اختتامیه جشنواره موسیقی دهه فجر شهرستان ورامین با معرفی نفرات برتر و اجرای گروه‌های برتر موسیقی شهرستان ورامین به کار خود پایان داد.
این مراسم با حضور محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی ارشاد استان تهران، سید رضا طباطبایی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین، غلامرضا رحیمی معاون برنامه ریزی فرمانداری ورامین ، حمید رضا آرمان مهر رئیس اداره ارشاد ورامین،  مهدی کچویی شهردار جواد آباد و اساتید به نام موسیقی کشور همچون استاد محمد اسماعیلی نوازنده تنبک  و استاد سعید ثابت نوازنده سنتور در فرهنگسراری رازی برگزار شد.
بازگشت فرهنگسرای ورامین به اصحاب هنر ضروری است
حمیدرضا آرمان‌مهر رئیس اداره ارشاد شهرستان ورامین در این مراسم اظهار کرد: موسیقی از هنرهای ملی مردم ایران با پیشینه تاریخی و بسیار غنی است که هنرمندان ایرانی با خلق آثاری ماندگار روح و روان تاریخی ملت ایران را زنده و با نشاط نگه داشته است.
وی افزود: موسیقی یکی از علمی‌ترین رشته‌های هنری به شمار می‌آید و اساتید موسیقی ایران با توجه به سبک و شیوه‌های  موسیقیایی در جهان همیشه مطرح بودند که با زحمات اساتید موسیقی ایرانی در طول تاریخ هویت و ارزش این هنر ماندگار حفظ شده است.
رئیس اداره ارشاد شهرستان ورامین تاکید کرد: شهرستان ورامین دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه موسیقی است اما به دلیل بی‌مهری‌ها چند سالی جشنواره موسیقی ورامین برگزار نشد و به لطف دولت تدبیر و امید این جشنواره بعد از 5 سال بار دیگر برگزار شد.
آرمان‌مهر افزود: یازدهمین دوره جشنواره موسیقی ورامین در دومین  سال دولت تدبیر و امید برگزار می‌شود و امید می‌رود با تدبیر شایسته مدیران و هنرمندان شهرستان ورامین شاهد رشد و توسعه هنری منطبق با ارزشهای دینی و ملی باشیم.
وی ضمن تشکر از انجمن موسیقی شهرستان ورامین و اسماعیلی معاون هنری اداره کل ارشاد استان تهران گفت: با تشکیل انجمن موسیقی شهرستان ورامین شاهد تحرکات بیشتر در حوزه موسیقی و نظارت بر آموزشگاه‌های و افزایش کمی و کیفی آثار تولیدی خواهیم بود و اداره ارشاد ورامین با تمام ظرفیت و توان خود از همه انجمن های هنری و فرهنگی حمایت خواهد کرد.
رئیس اداره ارشاد شهرستان ورامین با اشاره به فقر شهرستان ورامین در حوزه فضاهای  فرهنگی گفت: فرهنگسرای بزرگ شهرستان ورامین  واقع در میدان ولیعصر (عج ) از چند سال پیش در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته و  با توجه به  نبود فضای فرهنگی و هنری مناسب  عودت این مکان به اصحاب فرهنگ و هنر ضروری است.
وی افزود: بیش از ده‌ها جلسه طی چند ماه گذشته با حضور مسئولان مختلف از جمله استاندار تهران و مدیرکل اداره ارشاد استان تهران و سایر مسئولان شهرستانی برای رفع این مشکل برگزار شده است اما تاکنون اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.
هنر بهترین وسیله برای انتقال ارزش‌ها و خوبی ها به نسل جوان جامعه است
سید رضا طباطبائی معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: هنر ارزشی و انقلابی محصول هنرمندی است که برای انتقال ارزش ها و اصول دینی از ابزاز های خود استفاده بهینه می‌کند.
وی افزود: آثار هنری هنرمندان نقش مهمی در انتقال ارزش‌های دینی و  انسانی دارد به طوریکه هم اکنون هنرمندان با هنر خود سریعتر از هر ابزار دیگر در جهان  مانند رسانه در حال انتقال فرهنگ‌ها و آداب ملل خود هستند.
طباطبایی افزود: هنرمندان انقلاب اسلامی نیز از ابتدای انقلاب با استفاده از هنرهای همچون موسیقی، شعر، تئاتر و فیلم در حال جهاد فرهنگی و خدمت به اسلام و انقلاب هستند  از همین رو هنر بهترین وسیله برای انتقال ارزش‌ها و خوبی‌ها به نسل جوان جامعه است.
ورامین قطب موسیقی جنوب‌شرق استان تهران
علی اکبر فروزش مدیر انجمن موسیقی شهرستان ورامین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان جشنواره موسیقی دهه فجر شهرستان ورامین بیش از 100 اثر توسط هنرمندان به صورت فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنم که هنرمندانی از سرتاسر استان تهران که اکثرا از شهرهای همچون پاکدشت، قرچک، پیشوا و شهر ری برای شرکت در این جشنواره آثار خود را ارسال کرده بودند و قطعا شهرستان ورامین پتانسیل لازم برای تبدیل به قطب موسیقی جنوب شرق استان را دارد.
مدیر انجمن موسیقی شهرستان ورامین تاکید کرد: بعد از بررسی دقیق و کارشناسی هیئت داوران آثار برتر برای حضور در بخش رقابتی جشنواره معرفی شدند که در نهایت بعد از 5 روز رقابت در بخش های مجزای آقایان و بانوان نفرات برتر در رشته های مختلف معرفی شدند.
فروزش در مورد سطح آثار ارائه شده در جشنواره موسیقی گفت: جشنواره موسیقی ورامین بعد از 5 سال تعطیلی با همت انجمن موسیقی و اداره ارشاد ورامین برگزار شد و این وقفه چند ساله لطمه‌ای زیادی به کیفیت و کمیت آثار موسیقیایی داشته است که مسئولان پیشین عرصه فرهنگ و هنر باید پاسخگوی عملکرد غلط خودشان باشند.
وی در مورد حمایت‌های مالی مسئولان ورامین از این رویداد بزرگ فرهنگی گفت: هیچ ارگان و اداره‌ای برای برگزاری جشنواره حتی 1 ریال هم به ما کمک مالی نکرده است  و فقط  اداره ارشاد ورامین در حد توان خود با حمایت معنوی و پشتیبانی لازم زمینه برای پرپایی جشنواره را فراهم کرده است.
وی ضمن تشکر از ریاست اداره ارشاد ورامین گفت: تشکیل انجمن موسیقی شهرستان ورامین موجب ساماندهی و ایجاد امید و نشاط در میان هنرمندان شده است که این اتفاق بدون حمایت رئیس اداره ارشاد ورامین رخ نمی‌داد.
به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از نفرات برتر در بخش آقایان و بانوان با اهدای لوح و تندیس زرین جشنواره تقدیر شد.
در بخش آقایان, حاتم لایق؛ سه تار نوازی, آریا گل محمدی؛ تنبور نوازی, علیرضا معاف؛ سنتور نوازی, ماهان رضائی؛ تنبک نوازی, علیرضا توسلی؛ دف نوازی, علی تاجیک؛ گیتار کلاسیک, به عنوان نفرات برگزیده از سوی هیئت داوران بخش آقایان انتخاب شدند.
در بخش بانوان نیز هیئت داوران, فاطمه خدام  برای نوازندگی ویلن، سیمین کیان‌نفر نوازنده سنتور، فاطمه تاجیک به عنوان نفر دوم نوازنده دف و عاطفه خدام نفر سوم دف انتخاب شدند.
همچنین در بخش گروه نوازی سنتی از گروه سیمین دخت تقدیر و تشکر بعمل آمد و گروه دف‌نوازان خلسه و تنبور نوازان الحان به صورت مشترک گروه‌های برگزیده جشنواره شدند.
هیئت داوران نیز در بخش هنرمندان خردسال، مهرسا شیرکوند نوازنده پیانو را به عنوان پدیده جشنواره انتخاب کرد.
اجرای برنامه مشترک توسط استاد محمد اسماعیلی نوازنده تنبک و استاد سعید ثابت نوازنده سنتور و تقدیر و تشکر از این اساتید توسط انجمن موسیقی ورامین، اجرای گروه‌های سنتی و پاپ از جمله برنامه‌های مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی شهرستان ورامین بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار