فرمانده سپاه پاسداران گفت:احیای پروژه تعطیل شده سامانه گرمسیری انتقال آب درغرب توسط قرارگاههای سازندگی سپاه درشرایطی بود که به دلایل امنیتی منطقه هیچ پیمانکاری حاضر به فعالیت نبود.
کد خبر: ۴۵۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 13 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، سردار محمد علی جعفری در جریان بازدید از پروژه عظیم سامانه گرمسیری انتقال آب در مناطق مرزی کرمانشاه اظهار داشت:  اجرای پروژه 
سامانه گرمسیری انتقال آب در منطقه غرب کشور توسط قرارگاه سازندگی سپاه بیش از هرچیز مدیون فداکاری های بسیجیان و عزیزان ما در نیروی زمینی سپاه است که امنیت این مناطق به صورت کامل و پایدار برقرار کرده اند.

سردار جعفری گفت: حدود ۸ سال قبل رهبر معظم برای اتمام و به نتیجه رسیدن این پروژه دستوراتی دادند و فرمودند تا از محل صندوق ذخیره ارزی ۸ میلیارد دلار برای این طرح ها اختصاص پیداکند. در حالی که پروژه تقریبا تعطیل شده بود و تاکید رهبر انقلاب بر اتمام پروژه برای انتفاع مردم این منطقه بود.

وی افزود: در حالی که به خاطر امنیتی بودن منطقه هیچ پیمانکاری حاضر به انجام پروژه نبود این کار توسط دولت به سپاه پاسداران واگذار شد و برادران ما در قرارگاه های سازندگی خاتم و قرب این کار بزرگ را انجام دادند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به گستردگی پروژه سامانه انتقال آب گرمسیری اظهار داشت: اجرای چند سد از جمله سد ازگله  که الان اینجا هستیم و تونل آب رسانی از پاوه تا سرپل ذهاب به طول ۴۹ کیلومتر که به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است. از سرپل ذهاب تا استان ایلام هم با تونل های آب رسانی و لوله گذاری تا سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

سردار جعفری افزود: این پروژه عظیم به شدت برای پایدار کردن امنیت در منطقه مفید بوده و مردم و کشاورزان مرز نشین و محروم این منطقه از ان بهره مند شوند. برای سرمایه گذاری های بعدی، آموزش و توانمند سازی نیروهای جوان در این منطقه برای ساختن منطقه ای امن و خرم و آباد سپاه آماده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار