فرماندار کرمانشاه از وجود ۳۹ هزار و ۸۱۵ واحد مسکن روستایی در کرمانشاه خبر داد و گفت: تنها ۲۰ درصد آن مقاوم سازی شده و این آمار پایین نگران کننده است.
کد خبر: ۴۵۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 13 July 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری فضل الله رنجبر امروز پنج شنبه در اولین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمانشاه که در محل فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، به اهمیت جلسه شورای مسکن اشاره کرد واظهار داشت: سیاست اصلی ما در شورای مسکن توجه ویژه به بحث مقاوم سازی مسکن روستایی است.

وی این مهم را یک اصل بنیادین معرفی کرد و بیان داشت: در این راستا باید با همکاری بنیاد مسکن کمیته ای براز ارتقاء سطح مقاوم سازی تشکیل شود.

رنجبر ادامه داد: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۸۱۵ واحد مسکن روستایی داریم که فقط ۸ هزار و ۱۲۰ واحد آن یعنی معادل ۲۰ درصد مقاوم سازی شده است که این رقم بسیار کم و نگران کننده است.

لزوم پرداخت تسهیلات مقاوم سازی برای کاهش مهاجرت روستائیان و حاشیه نشینی

فرماندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: برای ماندگاری جمعیت در روستاها و همچنین برای کاهش حاشیه نشینی به عنوان یک معضل اساسی باید تسهیلات ویژه ای را به امر مقاوم سازی روستایی اختصاص دهیم.

وی سقف تسهیلات را ۱۸ تا ۲۰ میلیون اعلام کرد و گفت: این رقم بسیار ناچیز است که باید در این خصوص پیشنهادهایی را به نمایندگان ارائه کنیم تا جهت اصلاح آن اقدام شود.

رنجبر همچنین یادآور شد: باید به کسانی که قصد احداث مسکن در روستاها را دارند اجازه ساخت داده نشود مگر اینکه از کانال مقاوم سازی عبور کند.لزوم پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مسکن مهر در کرمانشاه

وی افزود: طی امسال ۳۶۰ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد که ۱۷۰ مورد آن منجر به انعقاد قرارداد شد که این روند بسیار کند است و باید بیشتر به این امر توجه شود.

وی یکی دیگر از سیاستهای شورای مسکن شهرستان را تکمیل پروژه های نیمه تمام مسکن مهر دانست و بیان داشت: باید به مسکن مهرهایی که نیمه تمام رها شده از جمله شهرک تلاش، مرادآباد و پردیس توجه شود و هرچه سریعتر به کارآنها رسیدگی شود.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در شهر ماهیدشت هم نزدیک ۱۲۸ واحد داریم که نیمه تمام رها شده است.  

وی  در پایان تاکید کرد: مسکن مهر نباید از حیث مسائل اجتماعی، اقتصادی، عمرانی وتفریحی رها شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار