شهردار بیستون از آغاز عملیات اجرایی پروژه پیاده راه سازی جاده ابریشم این شهر در راستای طرح ساماندهی گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 10 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،شورش فرامرزیاظهار کرد: هدف از این طرح بازسازی وجهه باستانی منطقه بیستون با جزئیات دقیق و استفاده از مواد طبیعی است تا هویت تاریخی منطقه برای گردشگران بیش از پیش نمایان شود.

وی افزود: با انجام این کار مسافرینی که از مسیر بیستون گذر می کنند از محل ورودی سایت جهانی مجموعه آثار فاخر و ارزشمند باستانی در طول یک مسیر زیبا و هدفمند مطلع خواهند شد.

فرامرزی ادامه داد: این طرح در کمیته برنامه ریزی شهرستان هرسین با پیگیری و حمایت ویژه فرماندار و معاون فرمانداری هرسین مصوب شده و مورد استقبال مسئولان شهرستان قرار گرفته است.

شهردار بیستون با بیان اینکه تخصیص بودجه این طرح قطعی شده است، گفت: طراحی کار به یک شرکت مشاور خبره در زمینه ترمیم و مرمت آثار باستانی که سابقه قابل قبولی در این زمینه دارد، سپرده شده است.

وی یادآور شد: آگهی مناقصه عمومی برای انجام این پروژه منتشر و بزودی با مشخص شدن پیمانکار اجرای پروژه به طور رسمی آغاز خواهد شد.

فرامرزی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار به موقع، در ایام دهه فجر و یا نهایتا تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی در پایان اظهار داشت: از ابتدای حضورم در بخشداری بیستون برنامه های ویژه ای همسو با پایگاه جهانی بیستون را در جهت حضور هرچه بیشتر گردشگران دنبال کرده ام و امیدوارم با اجرای طرح های در دست اجرا شاهد افزایش گردشگر در این منطقه جهانی باشیم.

سنگ نوشته های داریوش هخامنشی در بیستون، هشتمین اثر تاریخی کشورمان است که در سازمان یونسکو ثبت جهانی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار