معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: یک هشتم افراد جامعه درگیر اعتیاد و مواد مخدر هستند که درراستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و گفتمان سازی اجتماعی باید به جامعه ی مدنی و سازمانهای مردم نهاد را با دستگاههای دولتی همراه کرد.
کد خبر: ۴۵۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 09 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، روز یک شنبه سرهنگ محمد رضا آمویی در همایش صیانت و و گفتمان سازی رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه 1 میلیون و 200 هزارنفر از افراد مبتلا به اعتیاد دائم و 800 هزار نفرنیز بصورت تفننی مواد مخدر را مصرف می کنند، اظهارداشت: در حوزه ی پیشگیری از مصرف مواد مخدر بایستی 23 دستگاه اجرایی بایکدیگر همکاری کنند.

وی گفت:درسراسر دنیا نمی توان ثابت کرد که  می توان اعتیاد  را ریشه کن کرد اما می توان آنرا کنترل کرد  بنابراین در راستای مبارزه بامواد مخدر 10 میلیون نفرفعالیت می کنند که نیروی انتظامی 12 هزار جانباز و 4 هزار شهید در دفاع از حریم جامعه تقدیم انقلاب و کشور کرده است. 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه  با اشاره به ورود در زمینه ی صیانت و گفتمان سازی رویکرد اجتماعی همراه کردن مردم با خود است، افزود: باید از همه ی ظرفیت دستگاهها؛ نخبگان، معلمان، ورزشکاران و هنرمندان که برای مردم الگو هستند در این زمینه استفاده کرد.

سرهنگ آمویی در ادامه با بیان اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی فاقد بو بوده ودر کمترین زمان ممکن مصرف می شود، تصریح کرد:  والدین باید مراقب فرزندان خود باشند چراکه برخی از والدین در ابتدا متوجه اعتیاد فرزندان خویش نمی شوند.

 این مسئول اظهارداشت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت های موجود در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر استفاده کنیم نیازمند برنامه ی مدون هستیم.

وی پرداختن به آسیب های اجتماعی را در سخنرانی علما و روحانیان موثر دانست و گفت: امروزه با وجود شبکه های اجتماعی می توان برای میلیون ها مخاطب تولید محتوا داشته باشیم و دراین فضا شفاف سازی کرد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار