وزیر آموزش و پرورش افزایش سرانه‌ فضاهای آموزشی را جزو نیازهای اساسی کشور دانست و گفت: رسیدن به استانداردهای مشخص در این زمینه، جز با کمک خیرین و نهادهای مختلف از جمله بنیاد برکت میسر نمی‌شود.
کد خبر: ۴۵۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 09 July 2017
دکتر دانش آشتیانی با اشاره به اقدامات قابل توجه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی آموزش ‌و پرورش گفت: یکی از کارهای خیلی خوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت، همکاری با وزارت آموزش‌ و پرورش در جهت تأمین فضاهای آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق محروم بود.


وی افزود: بنیاد برکت فقط در شروع سال تحصیلی 96، 200 مدرسه‌ برکت را افتتاح و تحویل آموزش و پرورش خواهد داد.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عزیزان بنیاد برکت در طول این سال‌ها نشان داده‌اند که‌ همت خیلی خوبی در این زمینه دارند و در بخش‌هایی مثل سلامت دانش‌آموزان، طراحی و تولید نرم‌افزار غربالگری، طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان) و توسعه‌ی آموزش الکترونیک در مناطق محروم به ما کمک‌های قابل‌توجهی داشته‌اند و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم.


دانش آشتیانی با بیان این‌که متوسط سرانه‌ آموزشی در کشور 5 مترمربع است افزود: در استان سیستان و بلوچستان سرانه‌ی فضای آموزشی 3 مترمربع است که این رقم حتی از متوسط کشوری نیز کم‌تر است.


وی با اشاره به مشارکت نهادهای مختلف در ساخت مدرسه و فضاهای فرهنگی و پرورشی افزود: 30 درصد از فضاهای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان را خیرین مدرسه‌ساز و نهادهایی چون بنیاد برکت احداث کرده‌اند.


وزیر آموزش و پرورش افزود: همه‌ی تلاش ما بر این است که در طول برنامه‌ ششم سرانه‌ متوسط فضای آموزشی را افزایش دهیم و این امر میسر نمی‌شود جز با تلاش نهادها و خیرین.
براساس گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، دانش آشتیانی گفت: به دنبال این هستیم در مناطق محروم با کمک و مساعد نهادهای مختلف هم‌چون بنیاد برکت، مجتمع‌های فرهنگی بسازیم که شامل مدرسه، مرکز درمانی، مسجد و امکانات ورزشی است تا هزینه‌ها کاهش یابد و امکانات در یک جا مجتمع شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار