دکتر نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:
یادواره 25 دانشجو معلم شهید استان با حضور دکتر نجفی معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش وپرورش در جمع خانواده های دانشجو معلمان شهید،مسئولین استانی و شهرستان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 09 July 2017
یادواره 25 دانشجو معلم شهید استان با حضور دکتر نجفی معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش وپرورش در جمع خانواده های دانشجو معلمان شهید،مسئولین استانی و شهرستان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گلستان برگزار شد.


نجفی با اشاره به نقش فرهنگیان و دانشجو معلمان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از آنان به عنوان اسوه های تعلیم و تربیت یاد نمود که در هر شرایطی در تعلیم و تربیت نفس خویش کوشا بودند.

وی در ادامه به موفقیت های آموزش و پرورش گلستان در شاخص های مختلف ازجمله میانگین نمرات کشوری،رشد تحصیلی و کسب رتبه های علمی و ورزشی اشاره و از تلاش فرهنگیان استان به ویژه مسئولین تقدیر نمود.

ایشان دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و تاکید کرد: موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان توسط نهاد های نظارتی، مورد بررسی قرار گرفته وبه تخلفات صورت گرفته توسط بانک سرمایه از طرف قوه ی قضائیه رسیدگی شده است.

نجفی گفت: هیأت مدیره این صندوق تغییر یافته و پس از ارائه گزارش نهایی توسط کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی، روند برخورد قضائی به صورت کامل انجام خواهد شد همچنین از عزم قاطع مسئولین آموزش و پرورش در برخورد قانونی با هرشخص و در هر رده ای که تخلف را انجام داده خبرداد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش خبرنگارسیما در خصوص دریافت پول هنگام ثبت نام گفت: براساس قانون اساسی دریافت هرگونه شهریه برای تحصیل در مدارس دولتی ممنوع بوده و این امر به همه ی مدارس ابلاغ شده است و در صورت تخلف با مدیر مدرسه برخورد قانونی خواهد شد.

وی در خصوص شهریه مدارس غیر دولتی نیزخاطر نشان کرد: موسسان موظفند بر اساس اعلام نرخ شهریه از طرف شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی استان و شهرستان خود،  عمل نمایند و خارج از آن غیرقانونی است . امسال نیز همچون سنوات قبل روند ثبت نام در مدارس از طریق ستاد نظارت برثبت نام پیگیری و نظارت می شود.

نجفی همچنین با اشاره به تصویب مجلس شورای اسلامی در برنامه ی ششم توسعه گفت: آموزش و پرورش مکلف شد لایحه رتبه بندی و نظام پرداخت معلمان را به مجلس ارائه دهد.کارگروه مربوطه تشکیل شده و پیش نویس اولیه آماده شده است و ظرف مدت 6 ماه آینده این لایحه به مجلس ارسال خواهد شد.

نجفی افزود: در صورت تصویب این لایحه در مجلس،شاهد خواهیم بود معلم، براساس یک آئین نامه مستقل از قانون خدمات کشوری در نظام جذب،نظام ارتقاء،نظام نگهداشت،نظام پرداخت و نظام بازنشستگی برخوردار خواهد شد و همانند اساتید دانشگاه هویت علمی تربیتی پیدا خواهد کرد که امیدواریم با حسن نظر مجلس فعلی که برای آموزش وپرورش وجود دارد ، در بودجه و در برنامه ششم این دقت نظر لحاظ شود و با تصویب این لایحه، مبنای تحول در نظام تعلیم و تربیت رقم بخورد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار