مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس از راه اندازی ۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان فارس توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 08 July 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری مهر : حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی در نشست هماهنگی کانون های فرهنگی شهر شیراز در خصوص برگزاری طرح اوقات فراغت تابستان ۹۶ گفت: برنامه ریزی های خوبی در سطح استان برای احیاء طرح اوقات فراغت انجام گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: امسال کلیه دستگاههای متولی با نهایت تعامل و همکاری در سطح استان فقط تعداد ۵۰ پایگاه اوقات فراغت راه اندازی کرده اند که اداره کل تبلیغات اسلامی فارس به تنهایی و با کمبود شدید امکانات و زیرساخت ها تعداد ۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت در سطح استان راه اندازی کرده است که از این تعداد ۳۰ پایگاه فقط به شهر شیراز اختصاص داده شده است.

وی افزود: تنها راه برون رفت از آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، توجه جدی به حوزه های فرهنگی است و تا زمانی که حوزه های فرهنگی مورد اغفال یا بی مهری مسئولین قرار بگیرد ما راهی اساسی برای برون رفت از مشکلات پیدا نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مهرابی در پایان این نشست گفت: هماهنگی لازم با حوزه هنری، شهرداری و دیگر دستگاه ها برای انجام هرچه بهتر برنامه ها انجام و ان شا الله پایگاه های استان با هماهنگی و همکاری بیشتر زمینه را برای اجرای برنامه ها بصورت مشترک با همدیگر فراهم کنند.

در ادامه این نشست حسین کریمی دبیر ستاد طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی فارس ضمن اشاره به کمبود اعتبارات از مسئولین کانون های فرهنگی خواست که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به انجام جهادی امور فرهنگی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کریمی در ادامه افزود: تعداد ۲۰۰ پایگاه فرهنگی در سطح استان و ۳۰پایگاه در سطح شهر شیراز در طرح اوقات فراغت تابستان ۱۳۹۶ برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی را برای رده های سنی نوجوانان و جوانان دنبال خواهند کرد.

وی افزود: برنامه های ویژه اوقات فراغت از تیرماه آغاز و به مدت ۴۰ روز در سطح استان فارس برگزار خواهد شد.

کریمی با تاکید بر هم افزایی با سایر دستگاهها و نهاد های مرتبط خواستار تعامل و همکاری صمیمی کانون ها با همدیگر و استفاده از تجربیات و ارائه برنامه ها بصورت مشترک شد.

در ادامه این نشست رضایی مسئول مجمع کانون های فرهنگی ضمن خیر مقدم به اعضا به ارایه مهم ترین برنامه های مجمع از جمله شرکت در جلسات اداره ورزش و جوانان استان،همکاری با نهادهای همسو و شرکت در جلسات شورای شهر شیراز و مصوب کردن برنامه هایی نظیر کمک های مالی و در اختیار قراردادن اتوبوس های گردشگری شهرداری شیراز به صورت رایگان به کانون های فرهنگی اشاره داشتند.

همچنین در این نشست مسئولین کانون های فرهنگی ضمن در اختیار قرار دادن تجربیات خود به معرفی امکانات هر کانون جهت در اختیار قراردادن به سایر کانون ها و بررسی نحوه تعامل بیشتر با همدیگر پرداختند و مقرر گردید با نظارت تبلیغات اسلامی استان، هماهنگی بیشتر کانون ها از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بصورت ویژه انجام شود.

در پایان این نشست از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی فارس بسته های فرهنگی در اختیار مسئولین کانون ها قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار