رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان کرمانشاه گفت: بازار اجاره مسکن در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 30 درصدی برخوردار بوده است.
کد خبر: ۴۵۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 08 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،محسن ملکی ا، اظهار داشت: تحولات در بخش مسکن به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم برای اقشار مختلف به خصوص مستاجران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان کرمانشاه با اشاره به رکود قیمت مسکن، گفت: قیمت مسکن با توجه به رکود با کاهش مواجه شده، اما بازار اجاره‌ها همچنان بالا است.

وی اعمال سلیقه‌ای نرخ اجاره‌بها این روزها را یکی از مشکلات عمده مستاجران دانست و ادامه داد: تنها مالک قیمت را در بازار مسکن تعیین می‌کند و مالکان به اختیار و براساس نیاز خود اجاره مسکن را مشخص می‌کنند.

ملکی متذکر شد: بازار اجاره مسکن امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 30 درصدی برخوردار بوده است.

این مسؤول علت کاهش بازار اجاره مسکن را مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: مردم از نظر اقتصادی با مشکلاتی روبه‌رو هستند و ترجیح می‌دهند در کنار خانواده‌های خود به صورت شراکتی زندگی کنند و منزل مستقل نگیرند.

وی افزایش قیمت اجاره‌بها را دلیل دیگر کاهش بازار اجاره مسکن دانست و گفت: مالکان در گذشته رهن مسکن را به بانک می‌سپاردند و سود دریافت می‌کردند که با کاهش سود سپرده‌های بانکی از مستاجر رهن کمتری می‌گیرند و در مقابل اجاره‌ را بالا می‌برند.

ملکی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه 2 هزار و 200 دفتر مشاوره املاک فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: افزایش بی‌رویه بنگاه‌های مشاور املاک در سطح شهر در بالا رفتن قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست، چرا که بنگاه‌ها نمی‌توانند به مالکان تذکر دهند که نرخ رهن و کرایه پیشنهادی بالا است چون در این صورت مالک به بنگاه دیگر مراجعه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار