امام جمعه شهرری گفت: قوه قضاییه از آمران به معروف حمایت کند؛ امروز امر به معروف در جامعه ترک شده است.
کد خبر: ۴۵۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 07 July 2017
حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته شهرری که در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با اشاره به 19 تیر سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، این روز را گرامی داشت و از همه مردم خواست در آیین‌های گرامیداشت این واقعه جانگذاز شرکت کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس روایت‌های اسلامی، نقل شده است که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برابر با زیارت سیدالشهدا (ع) بوده و این امر باید مدنظر مردم خوب، مؤمن و متدین کشورمان قرار گیرد و به زیارت این امامزاده واجب‌التعظیم بشتابند.

امام جمعه شهرری زیارت‌نامه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) باید موردتوجه قرار گیرد و مردم همواره به مطالعه آن بپردازند؛ چراکه دارای نکات بسیار ارزشمندی بوده و با واسطه بسیار اندک به امام حسن مجتبی (ع)‌ می‌رسد.

امر به معروف در جامعه ترک شده است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه قانون اساسی نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای صراحت ویژه‌ای است و همه مسؤولان باید از این امر حمایت کنند، گفت: حجاب در همه ادیان سفارش و در دین مبین اسلام نیز روی عفاف و حجاب تأکید ویژه‌ای شده است.

شاهچراغی بیان کرد: نباید گذاشت همچون کشورهای آمریکایی و اروپایی در ایران نیز حجاب سیاسی شود و باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه خاصی داشت.

وی تصریح کرد: امروز مشاهده می‌شود که در بسیاری از کشورها، دولت‌ها مانع از فعالیت اجتماعی یا تحصیل بانوان محجبه در دانشگاه‌ها می‌شود و این نشان می‌دهد هراس از حجاب کشورهای غربی را فراگرفته است و آنها، حجاب را امری سیاسی می‌دانند.

امام جمعه شهرری برداشتن روسری‌ها را که در برخی کشورها به قانون تبدیل شده را نکوهش کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه ترک شود و باید نسبت به احیای آن همت گمارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار