مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشا ه از روز قلم بعنوان روز مقدس و اینکه باید مفصل به آن پرداخته شود نام برد.
کد خبر: ۴۵۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 05 July 2017
به گزارش خبرگرازی تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛جلسه ای با موضوع بزرگداشت روز قلم در محل دفتر  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و کارکنان این حوزه برگزار شد.
بر پایه این گزارش؛ رحیم جعفری در این جلسه ضمن تبریک این روز اظهار داشت: استراتژی ما این است که امنیت فرهنگی می خواهیم اما فرهنگ امنیتی نمی خواهیم، فضا باید باز و فرهنگی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه فضای داستان نویسی را فضای دلچسب و دوست داشتنی عنوان کرد و گفت: جوهر فرهنگ، ادبیات است هرچه به ادبیات پرداخته شود غنای فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

رحیم جعفری اظهار داشت: این جلسه، اولین جلسه حوزه فرهنگی با مسئولیت سرپرست جدید می¬باشد، خوشحالم بگویم بانوان به عنوان قشر عظیمی از جامعه ما هستند و بایستی  ظرافت ها و ظرفیت های حوزه فرهنگی را توسط بانوان گسترش دهیم و در اینجا از زحمات دکتر جسری(معاونت پیشین) قدردانی می کنم.

سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعات نیز در خصوص گرامیداشت روز قلم بیان داشت:  قلم یکی از زیباترین واژه هاست که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است و این وظیفه ما را در نگهداشت حرمت آن دوچندان می کند. 

محمدی گفت: من به سهم خودم با احترامی خاص به نویسندگان و قلم به دستان در خدمت شما و پیشنهادات ارزشمندتان در زمینه داستان نویسی و نمایشنامه نویسی هستم.

دکتر شهسواری، پژوهشگر حوزه قلم حاضر در جلسه  در این خصوص اظهار داشت: در شهر کرمانشاه که هندوستان ایران است هشت زبان مستند وجود دارد با همه نمادها و نشانه های کامل  و در منطقه زاگرس، منابع غنی در حوزه داستان و داستان نویسی وجود دارد.

وی گفت: برنامه ما تعامل با دیگر سازمان های فرهنگی سطح استان در جهت پرداخت به چاپ آثار فاخر است ما از همه طرح های اهل قلم در حوزه چاپ آثار حمایت می کنیم و اگر به سمت علمی شدن حرکت کنیم موفق می شویم.

دکتر شهسواری در خصوص اهمیت این مساله اظهار داشت: باید از برنامه های سطحی پرهیز کرد و سعی کرد که دبیرخانه های دائمی در حوزه های مختلف در استان راه اندازی شود و دانشگاهی کردن داستان نویسی نیز می تواند به این حوزه کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار