عضو هیات مدیره شرکت نیروی غرب در گفتگو با تابناک:
عضو هیات مدیره شرکت نیروی غرب، «شتابدهنده» را نسخه شفابخش بیکاری استان کرمانشاه دانست.
کد خبر: ۴۵۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 03 July 2017
داریوش بهادری امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، با بیان اینکه شتابدهنده "تیک" مرکزی برای حمایت از افراد صاحب ایده است، اظهارداشت: در شتابدهنده افراد صاحب ایده که ما آنها را با عنوان "استارت‌آپ‌" می‌شناسیم وارد شده و شتابدهنده به آنها در جهت پرورش ایده‌هایشان کمک می‌کند.

وی افزود: در شتاب‌دهنده افراد صاحب ایده در مدت زمان کوتاهی با دریافت کمک‌های آموزشی و مشاوره‌ای متوجه می‌شوند که ایده آنها قابلیت عملیاتی شدن دارد یا نه و در صورتی که ایده آنها بتواند عملی شود شتابدهنده، سرمایه لازم را در اختیار آنها قرار می دهد.

بهادری با بیان اینکه در صورت موفقیت طرح و ایده، شتابدهنده در بخشی از سهام شرکت‌ها شریک می‌شود، گفت: این امر هم به سود شتابدهنده است و هم به سود افراد صاحب ایده، زیرا آنها شریکی پیدا کرده‌اند که هم تجربه و هم سرمایه کافی را در اختیار دارد و می‌تواند به آنها در جهت عملیاتی شدن ایده‌هایشان کمک کند.

عضو هیات مدیره شرکت نیروی غرب، شتابدهنده "تیک" را اولین شتابدهنده غرب کشور عنوان کرد و افزود: این شتابدهنده به پیشنهاد و حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی شده و تجربیات مسئولین پارک در راه‌اندازی این مرکز بسیار موثر و کارگشا بود.

بهادری تصریح کرد: خوشبختانه مسئولین پارک علم و فناوری کرمانشاه با نگرش مثبتی که به شتابدهنده دارند علاوه بر حمایت معنوی، مکان فعالیت و نیز تجربیات خود را در زمینه کار با شرکت‌های دانش بنیان در اختیار مسئولین شتابدهنده قرار می‌دهند.

این سهامدار شتابدهنده "تیک" با بیان اینکه وجود شتابدهنده تکمیل کننده اکوسیستم کارآفرینی استان است، گفت: مسئولین پارک به خوبی به این امر واقف بودند و در همین راستا با حمایت‌های خود شتابدهنده "تیک" را راه‌اندازی کردند تا گامی موثر در جهت رفع معضل بیکاری و توسعه اشتغال دانش بنیان در استان برداشته شود.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت در زیست بوم کارآفرینی استان متاثر از عوامل بسیاری از جمله قوانین، وضعیت فرهنگی و اجتماعی است، گفت: ما بسیار خوشبین هستیم که با توجه به ظرفیت‌های بسیار در استان از جمله تعداد بسیار فارغ التحصیلان دانشگاهی و تکمیل اکوسیستم کارآفرینی در استان بتوانیم از ظرفیت‌های شتابدهنده به خوبی استفاده کرده و شرکت‌های دانش بنیان بسیاری را تحت پوشش بگیریم.

بهادری شتابدهنده را نسخه شفابخش بیکاری استان دانست و اظهار کرد: در غرب کشور دانشگاه‌های بسیاری وجود دارد و در همین استان کرمانشاه یازده دانشگاه دولتی و غیردولتی داریم که سالانه تعداد زیادی دانشجو از دل این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند.

وی افزود: تعداد زیاد فارغ التحصیلان دانشگاهی در حالی است که از طرف دیگر ما سرمایه‌های سرگردان را در استان داریم و تعداد زیادی افراد در استان هستند که سرمایه بیش از 100 میلیون تومان دارند و نمی داند که با این سرمایه چه کنند و عمدتا آن را در بانک قرار می‌دهند.

بهادری تصریح کرد: این حجم عظیم دانشجو و افراد صاحب ایده و خلاق و از طرفی این سرمایه‌های سرگردان باید به نحوی به هم متصل شود تا بتوان از دل آن اشتغال و تولید بیرون بیاید.

وی افزود: تنها کافی است از این حجم عظیم ایده و خلاقیت و سرمایه پنج درصد آن به ثمر بنشیند و قطعا در این صورت حجم عظیم کار و اشتغال و تولید در استان خواهیم داشت.

عضو هیات مدیره شرکت نیروی غرب تاکید کرد: شتابدهنده مرکزی است که به خوبی می‌تواند این ارتباط را برقرار کند و به همین جهت آن را نسخه شفابخش بیکاری استان ‌می‌دانم.

بهادری بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص فعالیت‌های مرکز شتابدهنده تاکید کرد و  افزود: جوانان باید با این مرکز و فعالیت‌های آن آشنا شوند و بدانند که بخش دولتی دیگر جوابگوی اشتغال نیست و باید خود آستین همت بالا بزنند و به فکر ایجاد شغل باشند.

وی افزود: از طرفی هم دولت باید به خاطر داشته باشد که سرمایه‌گذاری‌های عظیم در خصوص ساخت کارخانجات بزرگ دیگر جوابگوی نیاز اشتغال نیست و باید کشور به سمت فعالیت‌های دانش بنیان و حمایت از مراکزی مانند شتابدهنده که با سرمایه اندک ایجاد شغل می‌کنند، پیش برود.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار