میترا همتی در گفتگو با تابناک :
متخصص روانشناسی با اشاره به سلامت روان در همه ی ابعاد مختلف زندگی گفت: به میزانی که سلامت روان افراد در سطح جامعه بالا باشد، چالش های اجتماعی کاهش می یابد.
کد خبر: ۴۵۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 03 July 2017
میترا همتی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: فرد سالم با دیگران ارتباط سازننده و خوب برقرار می کند و دربرابر آسیب های اجتماعی در جهت پیشگیری عملکرد مطلوبی از خود نشان می دهد.

وی در ادامه گفت: هنگامی که سلامت روان دچار مشکل باشد فرد با کوچکت ترین کاری دچار پرخاش و عصبانیت می شود و ممکن است عصبانیت آنی او منجر به عمل جبران ناپذیری در زندگی او و دیگری شود.

 متخصص روانشناسی  به نقش موثر نظام تعلیم و تربیت در سلامت روان افراد درسنین مدرسه، اشاره کرد و ‌گفت: اگر درنظام آموزشی به نقش هریک از افراد توجه نشود سبب می شود آنان تحرک خویش را از دست بدهند.

 همتی خاطر نشان کرد:  اگر به دانش آموزان در مقاطع ابتدایی سبک های زندگی به شیوه ی متاسب آموزش داده شود، می توان  ناهنجاری های موجود در سطح جامعه  را کنترل کرد و  خروجی نظام آموزشی افراد موثر برای حضور در جامعه باشد.

این روانشناس در ادامه نقش مشاور را در راستای آموزش مهارت زندگی برای حضور موفق در جامعه، موفق دانست و تشریح کرد: توجه به معضلات افراد در همان سنین کودکی مخصوصا در مدارس ضروری و غیر قابل چشم پوشی است، که در این زمینه حضور پررنگ مشاوران و روانشناسان مهم  است.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار